lördag 24 maj 2008

Jaha,så börjar det...

Jag som trodde det skulle fungera denna gången... Men nej, nu börjar det igen, för tredje gången: amningen funkar inte alls. Sixten vill bara ligga vid brösten från 17-tiden till 21:30 ca, och det gör ju ont plus att det inte ger tid till något annat. Synd om lillen är det ju också, eftersom han inte blir mätt på maten jag har. Har provat ett par kvällar att ge ersättning, och då blir han nöjd och glad. Så igår fick jag ett recept på parlodel, tabletter som gör att mjölkproduktionen avstannar. Så nu blir även Sixten en flaskbebis, precis som sina bröder. Har lite ångest över detta, eftersom jag verkligen trodde att det skulle funka denna gången... Men men, bara han är nöjd och blir mätt, det är huvudsaken.
Läste bipacksedeln till tabletterna, och det var ju inga roliga biverkningar man kan råka ut för. Eller vad sägs om det här: "Illamående, huvudvärk, hallucinationer, blodtrycksfall med yrselkänsla, kräkningar, ofrivilliga eller smärtsamma rörelser, oregelbundna hjärtslag, rastlöshet, trötthet, epeleptiska anfall, psykiska störningar" m.m. Hm... Ja, skriver jag inte här på ett par dagar så förstår ni kanske varför...

Igår var de stora barnen med pappa och farmor på cirkusen som kommit till byn. Det gav mersmak, så idag har de bestämt att de ska öva sig till att bli cirkusartister. :)

Om en liten stund ska Gustav på kalas hos en kille som fyllt 5. Vilmer, Sixten och jag kör en runda till mormor & morfar, tror jag. Håll tummarna för att jag inte får ett epeleptiskt anfall i bilen... :)

//Jenny

2 kommentarer:

Katrin sa...

Jenny då!
Inte ska du ha ågest heller! Förstår att det känns tråkigt, men det har ju inte gått nån nöd på Gurra och Ville direkt!

Hoppas nu att ni kom fram helskinnade bara!

Dessa tabletter fick jag inte ta, efter Axel, pga mitt blodtryck, så du kan ju först hur jag mådde, som hade mat till tre ungar minst...

Kram Katrin

Anonym sa...

Hoppas verkligen att du slipper alla hemska biverkningar.

Tråkigt att det inte funkar att amma denna gång heller, alltså tråkigt eftersom du verkligen var inställd på att du ville och ville försöka. Men du får njuta av det du fick, för det blev ju ändå några dagar istället för att ha dåligt samvete över flaskan, dessutom så säger de ju att det är den allra första mjölken som är viktigast och den fick han ju.

Kramar, och längtar tills på onsdag!!!