måndag 26 maj 2008

Den stora gråtdagen...


Ja, den inträffade även denna tredje gång... "Den stora gråtdagen". I lördags hade jag en hemsk dag, från början till slut. Jag är förstås SÅ lycklig över mitt tredje fina, friska lilla barn, men ändå kommer de här knäppa känslorna... Varje gång har jag fått ett bryt när bebisen varit ungefär en vecka. Hormoner plus de hemska tabletterna gjorde att jag kände mig mer eller mindre sinnessjuk hela lördagen. Ingen kunde titta på mig förrän jag började lipa och Adde försökte trösta mig genom att kramas varje gång han gick förbi mig, och det satte igång tårarna igen. JOBBIGT! Men dagen efter (alltså igår, söndag) kändes livet på topp igen!
Idag har jag och Sixten varit på BVC och mätt och vägt. Idag vägde killen 3600 gram och var 53,5 cm lång. Måste skryta lite med att han minsann sov hela natten i natt. Vi somnade klockan 22 tillsammans (han sover mellan mig och Adde i vår säng) och vaknade klockan 5! Då var det JAG som vaknade och jag var tvungen att peta lite på lillen så att jag skulle veta att han levde, för det verkade konstigt att han sovit så länge. Då vaknade han och åt och sov sedan vidare till 07:30.

Ikväll blir det spaghetti och köttfärsås till middag! Adde handlade på Maxi igår kväll, och hur många söndagar i rad som helst har han handlat 2-kilospaket med blandfärs, så nu är hela frysen full av färs... Har ni några smarrgia recept där just köttfärs är huvudingrediens tar jag tacksamt emot dem! :)

//Jenny

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Usch den där gråt dagen är jobbig, skönt att den är förbi för denna gången!
Längtar tills i morgon när vi får träffa underverket + dig förståss!
Kram

Anonym sa...

Hej vännen,
Nu är det inte många timmar kvar innan vi ses igen, saknar dig och är nyfiken på att Sixten på riktigt.

Ett smarrigt recept är Tacopaj! Min favvo som vi gör ofta när vi ska ha gäster.
Ingredienser:
Pajdeg (valfri sådan om du har någon favorit)
Köttfärs
En burk färdig tacosås Medium stark
Ett paket Philadelphia (funkar både med naturell och med smak)
En burk Creme Fraishe (funkar både naturell och med smak)
Riven ost

Gör pajdegen
Stek köttfärs och rör ner en burk tacosås, lägg detta sedan i pajskalet.
Blanda Philadelphia och Creme Fraishen i en bunke. Lägg över köttfärsen som ett täcke.
Strö över ost och skjuts in i ugnen till den fått lite färg på toppen och pajdegen är klar.

Superenkelt och garanterat uppskattat.

Kramar