fredag 9 maj 2008

Här ska campas!


Jihoo, vi har köpt en husvagn! :) En vit Cabby med röda stripes på. Jättefin! Stor och bra så att vi alla får plats! Varken jag eller Adde är väl campingmänniskor direkt, men till helgutflykter måste det ju vara alldeles ypperligt! Tyvärr har vi inget drag på någon av bilarna, men det ska ordnas så fort som möjligt...
Bild på husvagnen kommer senare! :)

Igår var det riktigt äckelvarmt ute (ja, jag VET att vi har längtat efter värmen, men det var på gränsen för vad man klarar av igår!) och kidsen badade i vattenspridaren när de kom från dagis. Efter det hade vi picknick under ett parasoll på gräset. Riktigt skönt!

Idag ska jag till barnmorskan klockan 10:00. Jag ska minsann fråga henne om hon har några bra tips på hur man får igång en förlossning. Igår kväll satt jag på åkgräsklipparen och skumpade rundor i 1½ timme, men inte hjälpte det. Suck. 6 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum idag. Gustav säger att bebisen kommer på söndag. Han brukar kunna förutspå saker (nästan så man blir skraj ibland!) så jag hoppas att han har rätt! :)

//Jenny

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad sa barnmorskan?
Jag tror också att bebben kommer till helgen.
Kram kram
/E

Ann-Sofie sa...

Äckelvarmt....men Jenny det var ju jätteskönt ute! Härligt när kidsen har shorts i skolan utan att bli fryslortar:)

bebben kommer den 20/5 har jag ju sagt...*L* Men lugn det blir kyligare redan på måndag!

Puss

MOM sa...

Jenny, jag vet att man är trött på det på slutet men du får faktiskt inte börja klaga förrän du är över tiden och är + 6 dagar... skämt åsido.. förstår att du längtar.

Mitt tips är att dansa till Mora Träsk och göra alla rörelserna.. det funkade med Mea i alla fall, Flora hann jag inte själv med riktigt. Skulle tro att skumpande på trädgårdstraktorn bara var mysigt..*ler.

Fräckt med husvagn. Ser framemot bilderna. Blir det husvagnspiff nu då när du har tråkigt??