tisdag 15 april 2008

Måndag igen!

Så var det måndag igen! Helgen rusade förbi, precis som den alltid gör.
I lördags var vi på Bykrogen i Österslöv och firade svärfars 50-årsdag. Det var mysigt och maten smakade som vanligt mycket bra! :)
I söndags sov hela familjen till 08:30, det tror jag faktiskt aldrig hänt förut! Blev lite smått chockad när jag vaknade och kollade på klockan. Annars brukar barnen vilja gå upp samma tid som de gör måndag-fredag, dvs runt 6-tiden...
Igår, söndag, städade jag huset i min alldeles egna takt, dvs MYCKET långsamt. Adde var ute med barnen och röjde lite. Gustav hade en kompis på besök, de lekte hur bra som helst och de ville inte sluta leka när kamratens mamma kom för att hämta. Kul!
Jag passade på att ta in spjälsängen från garaget, skulle mest kolla att den var hel och damma av den lite. Den var precis lika fin som jag kom ihåg. Kunde inte låta bli att bädda den när jag ändå höll på. Jag som sagt att jag inte skulle förbereda något står nu här med det mesta klart. Nja, babykläderna har jag ännu inte tvättat och själva babyrummet är ju inte möblerat. Så nog finns det mer att pyssla med sen.
Så här ser sängen ut, förresten:


Från och med idag jobbar jag 6 timmar om dagen! Resterande 2 timmar tar jag föräldraledigt (hade massor av dagar kvar med Vilmer). De där två timmarna på eftermiddagen kan nog göra susen för mitt höga blodtryck, det blir betydligt mindre stressigt.

Ikväll ska jag och Adde till Kristianstads Konserthus och kolla på "Waterloo - The Abba Show", som Adde fick i 30-årspresent. Det ska bli roligt.
Kidsen har önskat fiskpinnar med potatismos idag, så det ska jag försöka fixa till nu!


//Jenny

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Vad ni är ute på en massa skoj ni två! Hoppas att ni hade det trevligt.
Vad bra att du slutar tidigare om dagarna aå att du kan ta det lite lugnt.
Kram

MOM sa...

Håller med, vad massa skoj ni är ute på ni två, vad härligt, blir ju själv aldrig färdig till sånt.

Har du nu planerat när vaggan ska användas och när sängen ska användas?? Står de i olika rum eller?? Kan man annat än att längta ännu mer när sängen är så fint bäddad??