söndag 16 mars 2008

Varför kan jag inte sova...?

Klockan 03:35: Nu borde jag ju sova som bäst - och vila upp mig inför livet som spädbarnsmamma.... Men icke... Vaknar varje natt mellan 3 & 4 och kan bara inte somna om. Usch - vad jobbigt.
Nu har jag testat att dricka ett stort glas mjölk - vi får se om det ger resultat snart.
Igår hanns det med ganska mycket.
I morse fick vi frallor i posten, det var lite lyxigt med frukostbrödet levererat till dörren. Jag och kidsen traskade till brevlådan lite över 7, och den var sprängfylld med goda bullar. Det är idrottsföreningen som erbjuder denna tjänst till en ganska nätt summa, så vi slog till & började "prenumerera".
Efter frukosten gick vi ut, det var fint väder. Och: Projektet är påbörjat! Inte helt enkelt i vecka 32 av graviditeten, min smidighet är som bortblåst... Det är alltså projekt renovera vagga jag talar om.
Har slipat hela vaggan, tvättat den med målartvätt och grundmålat den en gång. Imorgon blir det lackfärg jag målar med (två gånger), sen är den klar! Bild kommer senare.
Har letat lite tyger på nätet (till spjälskydd) och hittat en del på Tradera som jag budat på, vi får se vad det blir! :)
Efter lunch åkte vi till Biltema, sambon behövde nån grej till nya badrummet (nåt elektriskt). Ingen affär i min smak - mycket konstigt folk var där. Man kan väl ändå begära att folk tvättar sig och i alla fall hoppar ur wct-dressen innan de ger sig ut i affärer...? Det hade de inte gjort de flesta som strosade rundor i den affären. Ganska kul att se, ändå.
Ville fastnade vid de roliga el-bilarna (fanns flera olika modeller & storlekar - han var tvungen att testa alla), så när vi skulle gå ut fick han ett utbrott. Inte utbrott LIGHT, utan det stora, det där som innehåller skrik, sparkande med armar och ben och total oförmåga att själv gå... Suck. Det var bara för mig att gå ut med honom i bilen. När han lugnat ner sig kommer hans syn på saken: "Du e dum, mamma". Tack för den. Nu skrattar jag åt det, men jag måste erkänna att jag var inte lika road då. :)
Väl hemma från den strapatsen så tände vi grillen och grillade för första gången i år! Korv med bröd - ungarnas favorit!



Vi öppnade dörrarna till uterummet och satt där o åt, mest för att slippa blåsten som inte var den varmaste. Det var riktigt mysigt!
Efter maten hade klockan hunnit bli 17:00 och jag gick o lade mig o vilade en timme innan vi skulle till sambons syster med familj för att äta och kolla på Melodifestivalen. Det var ju rätt låt som vann, måste jag säga. Trodde faktiskt att det skulle gå bättre för Christer Sjögren, men han kom väl näst sist, om jag inte minns fel. Trodde att en del skulle rösta på honom just därför att det var SÅ dåligt, men där trodde jag fel.

Nä - nu ska jag se om jag inte kan ta o försöka sova lite i alla fall... Får väl räkna får eller nåt.

//Jenny

Inga kommentarer: