fredag 14 mars 2008

Veckan snart slut...



Igår var vi hos mina päron och åt pizza! Det var rysligt gott! Kul att träffa min lillebror som också var där, det är inte speciellt ofta vi ses nuförtiden.
Vi var hemma igen vid 20-tiden.
Jag somnade innan klockan 21:00 för tredje kvällen i rad, så i morse var jag nog utvilad… Jag vaknade nämligen kvart över 4 och kunde INTE somna om. Jag låg bara o tänkte på tvätten som låg i tvättmaskinen sedan igår kväll, att den skulle må bra av att hängas upp… Och att diskmaskinen skulle tömmas efter kvällens körning. Så jag klev upp och fick undan allt det där. Sen hoppade jag in i duschen och stod där en bra stund i skållhett vatten. Aaah! När jag var klar så hade kidsen vaknat och de var på gott humör båda två. De klädde på sig själv och jag gav dem ”tomtegröt” till frulle. De älskar risgrynsgröt, och äter som två små hästar när det serveras.
Idag blir det jobb till klockan 16, sen bär det iväg hemåt för helgfirande. Almanackan är helt tom denna helg, och det känns helt underbart! Kanske blir det fint väder nån av dagarna så att vi kan vara ute lite. Det hinns inte med mitt i veckan för min del. :( Vaggan som stod i mina försäldrars garage fick följa med hem igår, så jag tänkte börja slipa den imorgon. Den är ganska slät, inte mycket sniderier, så det borde vara ganska enkelt. Kul med ett litet projekt!
Ska försöka mig på att sy ett spjälskydd till den sen, så att det inte blir så hårt för bebben att rulla mot kanten i den. Vet någon var man hittar roliga tyger...? Åhléns kanske är bra på sånt? Vill ha vaggan vit, och spjälskyddet får gärna vara i nåt färgrikt retro-stuk, nåt liknande dessa tyger:



Kanske är svårt att hitta...? Kanske man kan hitta på loppis, men det är ju lite fel årstid för det nu. :(

Nu ska vi ha fredagsfika med nybakta frallor här på jobbet!

//Jenny

4 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Åhlens har snygga tyger men om de har så mycket i retro vet jag inte? Annars kan man ju kolla på påslakan också, och klippa sönder det och sy av.
Skönt med ledig helg, vi har heller inget bestämt!

MOM sa...

Halloj, tänkte just att jag skulle maila dig om det att vi har en likadan vagga som vi använt till våra små och där var just problemet med spjälskydd, annars var den himla bra. Jag använde en fleecefilt som jag rullade ihop till en korv som de sedan gottade in sig i. Gittes stuvkälla i Rinkaby har ju massa tyger, där kanske finns något?? Annars var ju Ann-Sofies förslag med påslakan smart.

Jag ska ju jobba både fredag och lördag kväll så jag vet vad jag ska gör i helgen... jobba och sova.
Så roligt för resten av familjen men vad gör man???

Kram

Linda -Galleri Palla sa...

Det beror ju lite på vilken prisklass du tänkt dig, men tex designonline.se har ju en del marimekkotyger mm

Anonym sa...

Hej hej, hittade dig via Ann-Sofie. Tror nästan vi träffats hemma hos henne på tjejfest... Skönt med helt ledig helg :)