måndag 17 mars 2008

"Ja se de snöar, ja se de snöar"


Snön ligger vit utanför mitt fönster, det är riktigt fint. Får nästan lite jul-feeling... Längtar efter glögg och pepparkakor... Usch, vad fel det kan bli. Igår var det ju värsta bästa vårdagen, 15 plusgrader och SOL. Också är det snö-kaos idag. Lika förvånad blir man varje år, för visst brukar det komma ett sånt här "bakslag" i våren under mars månad?
Igår eldade vi upp vårt majbål. Det var svårt att få det att ta fyr, det var ju dyngsurt överallt. Men till slut gick det! Oj, vad det brann! Perfekt väder för en vår-eld var det, vindstilla och soligt. Hela dagen var vi ute. Jag målade vaggan en gång till (nu har jag bara en strykning kvar!) och vi plockade undan och gjorde lite fint i trädgården. Sambon fällde ytterligare ett träd som var dåligt. Bra att vi hade brasan igång, det var bara att kasta på grenarna där direkt.

Kidsen var helt slut efter en hektisk dag full med friskluft och spring, så de somnade båda två i soffan efter att vi ätit middag. 17:30 somnade de och de sov ända till 06:15 i morse. Det behövde de! :)

Sambon var på Maxi igår kväll, och jag vilade mig i soffan.
Veckans matschema ser ut såhär:

Måndag: Köttfärslåda & sallad.
Tisdag: Fisk, potatis, vit sås & ärtor.
Onsdag: Potatismos och köttbullar.
Torsdag: Tacopaj & sallad.
Fredag: Vi firar Villes 3-årsdag!


//Jenny

4 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Så ni firar på fredag istället för på torsdag, det är ju bättre eftersom vi är lediga!
Ska försöka komma ihåg receptet också:)
Snön är borta här men det toksnäade i morse när jag körde kidsen till skolan.

Anonym sa...

Visst var det hemskt när man såg snön i morse. Jag som såg vitsippor i lördags, DÅ går det åt rätt håll.

MOM sa...

Hej,
Jag bara undrar vad är Fick som ni ska äta på tisdag?? ;-)

Men vad skönt att ni fick uppeldat allt igår. Vi skulle också behöva elda en del men tror inte att våra grannar skulle uppskatta det så det får bli Snårarp istället. Men det blir nog ett par vändor, minst.

Kram

Lilla-Ji sa...

Monkan: Har du aldrig hört talas om FICK...?! Hehe, skojar bara, menar ju såklart FISK! :)