onsdag 26 mars 2008

Solig onsdag!

Idag är det onsdag - solen skiner från en klarblå himmel! Kanske snön kan smälta bort, så att vi åter får höra fågelsång snart. *längtar*

Igår kom tyget som jag budat hem på Tradera! Det ska jag sy ett spjälskydd till vaggan av. Alla grejer som behövs är inhandlade, syskrinet är uppdaterat och symaskinen bara väntar på att bli påhoppad. :)
Så här ser tyget ut (ingen superbra bild, men tyget är blått med lite ljusare hjärtan på, äkta 70-tal):



Ikväll ska jag träffa Soffan & Monkan hemma hos S, det ska bli kul! De ger mig massor av positiv energi, töserna! :)

Imorgon kommer barnens mormor och passar dem, efter lunch tar hon dem med sig hem och sedan ska de sova över hos dem. Detta gör att jag och sambon kommer att ha en helt barnfri vardagskväll! Sambon har lovat att vi ska åka till Ikea!! Jippie!!! Jag känner mig som en 5-åring dagen innan julafton nu! :) Varför är det så kul??? Vi ska köpa nya sängar till barnen, de har växt ur sina utdragssängar och behöver något lite bekvämare. Det blir varsin resårbotten med tjock bäddmadrass till dem. Ska se om jag hittar nåt roligt till bebben också, det börjar ju faktiskt närma sig nu...
Nu är jag i vecka 34, och jag undrar var tiden egentligen tar vägen...

Bebben vecka 34:
Ca 2-2.4 kg tung och omkring 42 cm lång. Foten är 6-7 cm. Det finns 1 liter fostervatten i hinnsäcken. Barnet reagerar på mammas och pappas röster. Sugreflexen är tydlig, en del barn suger på tummen. Ögonens pupiller kan vidgas och dras samman. En del forskare menar att barnet redan nu har en förmåga att fokusera blicken. Det skiljer på ljus och mörker och uppfattar därmed dag och natt.


Han sitter fortfarande med rumpan neråt och huvudet upp, den busen. Jag hoppas han vänder sig inom ett par veckor. Har han inte snurrat och lagt sig rätt innan vecka 36 så blir jag erbjuden ett vändningsförsök, men jag vet inte om jag är så pigg på det... *rädd*. Då väljer jag nog hellre kejsarsnitt, faktiskt. Jag ska till barnmorskan imorgon, jag får höra vad hon har att säga då.

Kram!

//Jenny

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen,
Jag trängtar också efter vår positiva energi som bildas när vi träffas...

Jättefint tyg men hur stora är hjärtanen, ser nästan ut att vara tio cm i diameter?! Ser framemot att se den färdig.

Vi ses ikväll och ev redan om någon timme på jobbet.
Kram Monkan

Ann-Sofie sa...

Ser så fram emot att träffas igen*längtar*.
Jättefint tyg, måste få se det färdigt sedan!
och du, det är skitkul på IKEA:)
Kram

Anonym sa...

Snyggt tyg, hoppas det blir jättebra.

Bebben vänder sig snart ska du se, jag lovar...var inte orolig..

Erica