torsdag 27 mars 2008

Glad idag! :)


Igår hade jag en supertrevlig kväll med tjejkompisarna Monika & Ann-Sofie! Soffan bjöd på god mat och vi satt o snackade hela kvällen. SÅ uppiggande och roligt! :) Var inte hemma förrän 00:30 och stupade i säng! I morse vaknade jag av att solen stack mig i ögonen, det var ett förnämt sätt att vakna på.

Nu har jag precis varit hos min barnmorska. Det var ett lyckat besök! Bebben har vänt sig och ligger nu med huvudet neråt, dock fortfarande ruckbart, alltså inte fixerat. Det känns så skönt att han inte ligger i säte längre, nu slipper jag oroa mig för det! Visst kan det hända att han snurrar tillbaka i sittande läge, men nu vet jag i alla fall att han kan hamna rätt av sig själv! Phu!
Hjärtljuden låg på 140 slag/minut, mitt blodtryck var helt normalt och järnvärdet i blodet var bra (trots att jag slutat äta de hemska järntabletterna!).
Fick en ny tid om två veckor. Inte långt kvar nu! Jihoo!

Inatt sover barnen över hos mormor & morfar, så jag och sambon ska köra till Ikea. Oj, vad jag ser fram emot den trippen! Ska bli skönt att kunna gå och strosa i lugn och ro, jag hoppas nämligen att det inte är störigt mycket folk där som det brukar vara om man åker dit en söndag, till exempel. En torsdagkväll är nog lite mer folktom, hoppas jag.

//Jenny

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

IKEA en vardagkväll är toppen! Lugnt och skönt.
Tack själv för en supertrevlig kväll igår, tiden flyger fram!

Kram

Anonym sa...

Vad skönt att han vänt sig nu, håller tummarna att han stannar där.