torsdag 13 mars 2008

Torsdagen den 13 mars

Oj, vilka gymnastiska övningar bebben har för sig! Dag som natt! Vaknade i natt av att han var vaken och snurrade rundor så jag nästan började må illa. Vilken mäktig känsla! Helt ofattbart att en bebis bor i min mage! Lite science fiction känns det som...
Bebben denna vecka:

I vecka 32 är medelkroppslängden 44 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2000 gr. Huvudets omkrets är 30 cm. Musklerna utvecklas och fett inlagras under huden. De flesta rynkorna i ansiktet är borta. Barnet börjar få rundare former. Det är allt svårare för din baby att göra stora rörelser. Fingertopparna har fått vassa naglar.

Tur att han gör volter fortfarande, för det betyder ju att han inte sitter fast med rumpan neråt! Helst av allt vill jag ju ha en naturlig förlossning även denna gång, och jag hoppas att han inte lägger sig till rätta med rumpan först... Läste nånstans att man kan locka barnet att vända sig med hjälp av en ficklampa... Lät lite suspekt, men kanske värt att testa om det behövs om några veckor. :)


Ett problem har uppstått... Den 19:e ska vi se Johan Glans show, men vi hittar inte våra biljetter... :( Har letat och letat men kan bara inte hitta dem. Slarvigt!
Ska rota en runda till ikväll, hoppas på bättre tur då.


Skulle ju va tråkigt om vi inte kunde gå, vi HAR ju biljetter, liksom. Men det kan man ju inte säga till Johan Glans. Det gälls nog bara om man kan visa upp dem, tror jag. :)

Igår skulle jag och Monkan till Soffan & hälsa på, men det ändrades till den 26:e istället. Ser fram emot det och hoppas att alla är friska och krya då! :)

Idag har jag två torra mackor med mig till lunch, det blev inga rester över från middagen igår. Ser inte alls fram emot lunchen... :(

//Jenny

3 kommentarer:

MOM sa...

Men Jenny då, var har ni gjort av biljetterna?? Så stort hus har ni väl inte?? Är det någon av barnen som leker teater och använder biljetterna till det??
Missade sms:et att vi ska träffas den 26:de men det går bra.. är visserligen morsans födelsedag men jag misstänker att hon inte ska fira det då. Men jag kommer till jobbet den dagen, ska skriva på papperna om uppsägningen. Så då träffas vi kanske två gånger på samma dag, tänka sig...

MOM sa...

Apropå skorna så är du ju pur-ung fortfarande så visst kan du ha ett par snygga converse eller docMarten skor. Tycker också att sko-inköpen är en djungel vet inte alls vad man "ska" ha och var man hittar det?? Undviker det så länge som möjligt och sedan blir det något hastköp bara för att jag måste. Andreas tycker att jag har väldigt okvinnliga skor...men hallå de ska vara sköna också!!! Just nu är det först och främst han som behöver skor och hans är inte billiga för att han ska slippa en del av värken så jag väntar nog en månad till med mina skoinköp.

Ann-Sofie sa...

Men har ni slarvat bort biljetterna Jenny???? Hem och leta lite till.
Prova tricket med ficklampan, det hade varit roligt att höra om det funkar?