tisdag 18 mars 2008

Tisdag 18 mars 2008

God morgon... Kanske... Är på hiskeligt humör idag. Igår eftermiddag klockan 15:30 ringde min telefon på jobbet, det var från Vilmers avdelning på dagis. "Hej..." sade jag lite halventusiastiskt. "Ja, du tycker väl inte det är så kul när jag ringer", säger fröken Diana. "Nej", svarade jag, för jag anade ju vad hon ringde om... Det måste vara Ville som e sjuk. Ja-a, det var det. Han var dålig i magen, och fröken var rädd att det kanske var något smittsamt. Jag körde från jobbet i vanlig tid, och hämtade en sprudlande glad liten Ville. Det måste vara något han ätit, för han är inte ett dugg påverkad av det. Vi åkte hem och åt middag. Han klagade över lite magknip, och han var på toa flera gånger. Det fortsatte i morse, så idag är kidsen hemma med pappa.
Igårkväll kom snickaren / elektrikern Göran och flytspacklade vårt nya badrum. Nu är allt klart för kakel & klinker!!!! Wow, vad det ska bli roligt. Snart, snart är det klart! :)
Har ju valt vitt kakel till väggarna och mörkt grått till golvet. Eftersom vi ska ha tvättmaskin och torktumlare i badrummet (för att slippa ha maskinerna nere i den kalla källaren) så kommer vi att behöva en bänkskiva att lägga över, så att det blir snyggt. Tänkte mig en sån här, i mörk valnöt:


Det kan väl bli snyggt till det vita & grå...? Över bänken vill jag ha två stycken högblanka badrumsskåp, två såna här:


Tror att det kan bli fint! :) På bänkskivan kommer vi att ha skötbädden, så den kommer att vara skötbord ett tag. Då kan det vara bra med förvaringsskåp över, att ha blöjor och annat i. Kanske väljer vi vita skåp istället, vi får se... Men de röda, högblanka är SÅ snygga! :) Vad hade ni valt...?

Idag blir det jobb till klockan 16, sen bär det iväg hemåt. Förhoppningsvis är middagen klar (eller i varje fall påbörjad) när jag kommer hem, det vore trevligt.
Håll tummarna för att Ville e bättre i magen i eftermiddag, så att det blir dagis som vanligt imorgon!

//Jenny

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Uj inte magsjuka igen.Hoppas,hoppas att han redan är bättre!
Vita jag hade valt vita skåp och lagt till en röd matta och röda handdukar...men det är jag det.

MOM sa...

Jag hade valt röda skåp. Eftersom du tycker att de är så snygga... tycker jag med. Och sedan är det ju inte en förmögenhet att byta till vita om du skulle ångra dig om något år, inte speciellt svårt heller. Tycker det är kul när någon vågar satsa på färg i vårt avskalade samhälle idag.

Hoppas att Ville är bättre idag.
Kram

Anonym sa...

De röda är jättefina, det är ju inte fel att våga färg. Om man nu inte vet att man tröttna fort.