torsdag 6 mars 2008

HÖST?!



Har hösten kommit, eller??? Var tog småfåglarna och solen vägen??? Våren verkar ha kommit av sig, big time!
Under natten tror jag att min mage växt säkert 10 cm i omfång... Byxorna var knasiga att få på sig, och hur mycket jag än fäller ryggstödet på min kontorsstol blir det inte bekvämt... Sköntast hade varit att få ligga hemma i soffan idag, och tagit en skön, långsam promenad mitt på dagen. *dröm*
Läste i en gravidtidning igår att från och med vecka 30 börjar "den stora magens tid". Jo tack, det har jag märkt. Tyckte jag var ganska smidig fram tills igår, och nu är vecka 30 slut, min stora mage kom i vecka 31 istället.
Med magens storlek kommer tankar om en 5-kilosbebis... Drömde en mardröm i natt om att bebben var stor som en tonåring, men jag hoppas verkligen det bara var en MARdröm och inte en SANNdröm.
Å andra sidan så har min mage varit ganska stor de sista veckorna med båda mina grabbar, och de har ju "bara" vägt runt 3000 gram när de föddes, så jag är nog egentligen inte orolig.
Kanske räcker att jag tar en samarin (eller mazarin...?) för att jag ska känna mig mindre Barbamammig igen.
Slutgnällt!

Igår var svägerskan & häslade på med sina barn, Ebbe & Malte. Ebbe busade med Gustav & Vilmer och Malte han sov, som vanligt. Nu har Malte redan hunnit bli 5 veckor! Eftersom vi varit sjuka i flera veckor, hade vi inte setts på ett tag, och det var tydligt hur mycket de växer de små! Malte hade lyckats med konststycket att helt förändra sitt utseende, IGEN! Sist vi sågs var han en kopia av storebror, men igår hade han ett helt eget utseende. Han luktade fortfarande lika ljuvligt. Fick förmånen att hålla honom ett tag, och jag passade på att snusa honom i nacken... SÅ mysigt! Vilmer var mycket intresserad av lille kusinen, och han pussade honom på kinden flera gånger. Han frågade varför inte Malte ville vara med och leka. "Han e tråkig, han" sade han när jag hade förklarat varför. Snart är det full rulle även på Malte, och jag ser verkligen fram emot vilka härliga julaftnar, födelsedagar & familjeträffar vi kommer att ha med 5 små killar från 0-5 år... :) Då kommer man nog få känna på att man lever!

Idag fanns inga middagsrester att ta med till jobbet så jag skrapade ihop vad jag kunde hitta: 1½ dl Kellogs Special K, 2 dl ProViva nyponsoppa, en ostmacka & en apelsin... Nån som vill byta???
Ikväll äter vi tonfiskpaj. Ett helt nytt recept som vi aldrig gjort. Alltid kul att prova nån ny mat.

//Jenny

Inga kommentarer: