fredag 7 mars 2008

Ett projekt ska påbörjas!

Jag har fyndat en vagga på blocket som jag tänkte fixa till. Den ser ut så här nu:



Denna tänkte jag fixa till så att den blir lite roligare. Jag kommer att börja med att slipa ner den så att all lacken försvinner. Har en sån där Black&Decker "mouse" med en massa olika slip-plattor till, så det ska nog gå ganska kvickt. Sen ska den grundmålas med vit färg. Kanske gillar jag den vit (den skulle nog passa bäst in i vårt sovrum om den var vit), eller så satsar jag på nån annan färg. Tips mottages tacksamt! :)
Storebröderna ser fram emot att få hjälpa pappa att bädda vaggan när jag och bebben är på BB. Hur ska jag kunna låta bli att göra det INNAN? Jag som älskar att pyssla med såna här grejer... Jag får väl ge mig till tåls. Kanske får jag skruva ihop spjälsängen och bädda den. :) Bebben kommer att ha många olika sov-platser att välja mellan! :) Perfekt!

Idag känns det inte alls som fredag...När klockan ringde i morse var jag tvärsäker på att jag ställt den av misstag, och jag såg fram emot att bara få stänga av den och fortsätta sova, för det var ju LÖRDAG. Efter typ 30 sekunder insåg jag att det faktiskt var fredag och att man var tvungen att masa sig upp idag också. Det gick ganska bra ändå, efter en dusch var jag fit for fight igen. :)
Hann med att slänga in en maskin tvätt också, och hänga upp den som jag inte hann med igår kväll. Härligt! Nu slipper jag tvätthögen i helgen!

Imorgon ska vi till Kakelcentralen för att beställa kakel & klinker till nya badrummet. Vi har redan bestämt oss, så egentligen ska vi bara beställa det. Det blir mörkgrått på golvet och vitt på väggarna. Jag var lite inne på knallrött & vitt först, men sen enades vi om neutralt grått istället. Känns bättre, tror inte vi tröttnar på det så snabbt. Man kan ju klatscha till det med färgglada handdukar m.m. istället.
Längtar verkligen tills det är klart. Killen som ska göra det klart åt oss (anlitar en hantverkare för att få garanti på arbetet, det känns säkrare än att göra allt själva) är en vecka i Sälen, men på söndag kommer han hem igen, och på måndag ska han hem till oss och börja. Sedan räknar han med att badrummet ska vara helt klart inom 1½ - veckor. Jihoo! Sen börjar vi på sovrummet som ligger intill. Men det är inte lika mycket jobb med ett helt vanligt rum som med ett badrum, så det ska nog gå ganska fort att få klart.

//Jenny

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Kul med nya badrummet, ska bli spännande att se det!
Trevlig helg, kram