söndag 2 mars 2008

Helgens bravader.

Brrr... Idag var det ju svinkallt igen! Jag som börjat få lite vårkänslor och till och med plockat fram mina vårskor. :( Fram med crocsen igen...
Helgen gick snabbt! I fredags kom några vänner med sin lilla Felicia, 7 veckor. Helt bedårande söt! :) Hon somnade gott i min famn och det var mysigt att hålla henne länge, länge. Det blev inte ens jobbigt, hon vägde bara 4 kilo, precis. *gulligt*
I lördags fällde vi träd hemma. Det blev rysligt tomt efter vår stooora, 150 år gamla kastanj, men man vänjer sig väl. Nu slipper vi ju alla fallande kastanjer på hustaket som håller oss vakna från juli till oktober... Och alla löven slipper vi kratta upp varje höst. Större gårdsplan får vi och en mer lycklig gräsmatta som inte blir snuvad på allt vatten. Så det kommer bli bra! :)
I lördags kväll var vi på Bykrogen i Österslöv och käkade middag med några kompisar. Det var jättemysigt och helt extremt gott! :)
Igår var den värsta dagen rent humörmässigt på läääänge. Jag var som ett åskmoln redan när jag vaknade, av alla möjliga anledningar, tyckte jag. Idag förefaller dessa anledningar vara aningens patetiska, men igår var allt logiskt.
Familjen töjade i alla fall dra med mig på matiné på Kosmorama, vi såg en helgullig film; Alvin och gänget. Den handlade om tre små talande ekorrar som gjorde succé som sångare... Kidsen älskade den och ville se den igen, direkt när eftertexterna började rulla. :)

.

Igår kväll fortsatte mitt urusla humör, Adde flydde fältet och gav sig iväg till Maxi för att storhandla med kompisarna (som vanligt på söndagskvällen).

Veckans matsedel ser ut så här:
Måndag: Spaghetti & köttfärssås.
Tisdag: Stekt kycklingfilé med ris & currysås.
Onsdag: Korvstroganoff & bulgur.
Torsdag: Tonfiskpaj & sallad.
Fredag: Taco-fest.
Lördag: Öppet för förslag! :)
Söndag: Stek, potatis, brunsås & gelé.


//Jenny

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Alvin och gänget är säkert helsöt, den vill jag också se!
Usch det är blä när humöret är i botten, tycker synd om alla som tvingas vara i min närhet just då.
Spagetti äter vi också idag!
kram