torsdag 20 mars 2008

Glad påsk!



Idag fyller Vilmer 3 år! Han ville ändå inte kliva ur sängen i morse, så pass morgontrött är han, REDAN. Jag och Gustav smög upp för trappan och sjöng för honom, men han bara låg i sängen och kved: "Neeeeeeej, jag vill soooovaaaa". Men när han hunnit morna till sig lite och vi berättade att det är idag som den stora påsk-festen ska vara på dagis, då blev han pigg!
Av mig egenhändigt sydda påsk-stasser (sjaletter och förkläden) krängdes på barnen i morse innan dagis, och de blev så söta! :)





Lägg märke till de små, knallgröna kycklingarna som dinglar längst ner på förklädena! :) En tjusig detalj! :)

Vilmer ville mer än gärna "minka sig" och ha rouge och fräknar, men Gustav tyckte det var lite överdrivet. Han trodde att det skulle klia på honom... Så han slapp, såklart. Hoppas de får skoj på dagis idag.

Igår kväll var vi och såg Johan Glans "World wide Skåne Tour" i Bromölla. Jag har träningsvärk i magen och i kinderna (skrattmusklerna) idag, på riktigt. Jag tror aldrig att jag skrattat så mycket i hela mitt liv! Igenkänningskomik på hög nivå.
Efteråt skulle vi ut och äta, men vi var inte speciellt hungriga så vi tog en burgare på Max (romantiskt, va?) och sen körde vi en sväng till Maxi för vi behövde smör. Så sysselsätter vi oss en barnfri kväll! Haha! Barnen hade varit så snälla mot mormor som var barnvakt. Härligt!

Idag blir det jobb till 16:00, sen ska jag försöka ragga tag på en rosa tårta med rosa ros... Vilmers önskemål. "Rosa e fiiiint". Jag kan bara hålla med honom!

//Jenny

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Grattis till Vilmer! redan 3 år, tiden går fort!
Hoppas att du hittade en rosa tårta till slut.
Glad Påsk!

MOM sa...

Jaha, så gör ni med era barnfria kvällar. Mina svärisar brukar säga till oss att de gärna skulle ta barnen en kväll, vi har typ inte varit barnfria (förutom någon scoutträff inför Rinkabylägret) sedan en månad innan MEA föddes, dvs för 2½ år sedan. Börjar kanske bli dags. Eller, fast jag vet inte vad jag skulle göra... vad patetisk man är.

Härligt att ni hade en skön kväll trots Max och Maxi.

Glad Påsk och gratta Ville.
Kram