onsdag 20 februari 2008

Vård Av Barn...


Vet faktiskt inte om jag jobbat en enda hel vecka från januari tills nu i år. Allt verkar bara vara ett virrvarr av sjuka barn, blanketter från Försäkringskassan och frånvaro på jobbet... Jag gissar att det kanske ska vara så under vintern när man har barn på dagis... Bacillerna verkar bara gå runt, runt.
Idag är jag hemma och vabbar på grund av Gustav, han fick hög feber (över 40 grader) i natt, och låg i vår säng och huttrade sig igenom natten, stackarn. Feberfrossa i allra högsta grad. Alvedonen verkade inte hjälpa speciellt mycket, så han fick en dos till nu i morse. Nu verkar det som att febern i alla fall gått ner lite. Men han vill inte äta (ont i halsen) och håret står rakt upp på honom så varm och svettig som han är. Stackare...
Igår hade vi gäster, lite kompisar kom på besök och gratulerade sambon. Trisslotter, chokladkartonger och vin hade de med sig, och en middag på bykrogen den 1:e mars utlovades. Ska bli kul! Det var längesen vi var ute och åt, så det ska bli skoj.
Malte var en av gästerna igår (barnens nyaste kusin, nu tre veckor ung) och han var verkligen förändrad, på bara några dagar! Helt otroligt hur mycket som händer på kort tid när de är så små! Han var vaken, tittade storögt omkring sig och fäktade med armar och ben allt vad han kunde.

Idag blir det mys med sjuke sonen, lite tvättande (nåt positivt med att vabba är ju att man hinner med att få undan lite tvätt och småplock även mitt i veckan) och kanske en garderobsrensning i min egen garderob, som inte ser så kul ut. En walk-in-closet hade varit underbart, men tyvärr inte möjligt i vårt hus... Detta är alltså INTE min garderob, bara min drömbild av den.



//Jenny

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Tjing!
Jag lämnade ju en rad igår men det fastnade tydligen inte:)
Hoppas att Gurra är bättre idag, kram