fredag 22 februari 2008

Sonen inte bättre... Influensa...?

Börjar misstänka att sonen drabbats av vad de på dagis kallar influensan... Många av barnen har haft det, så det vore ju nästan konstigt om våra kids skulle slippa.
Hög feber i några dagar, sedan ont i halsen och till sist en hemsk rethosta.
Gustav har nu kommit över det värsta av feberstadiet, men har fått tok-ont i halsen istället. Och så är han t-r-ö-t-t och sover i snuttar hela tiden. Hoppas han slipper mer feber sen, för det gör att han tappar aptiten också, och smalare behöver han inte bli. :)
Efter att ha sålt lite grejer på Tradera och gått med vinst ordentligt (nästan pinsamt vad folk bjuder på gamla grejer ibland!), så gjorde jag två fynd idag...
Hittade det här på blocket:

En svart babysitter med pepitarutig baksida (tyget är vändbart) och en bärsele. Båda från Babybjörn. Bärselen tror jag kommer bli flitigt använd, vi har använt vår "gamla" jättemycket till båda sönerna. Men nu fanns det ju en ny modell, med svankstöd ("active") som ska vara bekvämare, tydligen. Vi får väl se! :)
Ikväll ska sambon hämta nya garderober till vårt nya sovrum och till babyns rum. Vanliga, vita garderober med två skåp och tre lådor:

Tror det blir bra. Trist bara att vi själva får skruva ihop dem, det brukar alltid vara som upplagt för ett praktgräl. :) Jag läser beskrivning och sambon skruvar. Ändå brukar det bli fel nånstans på vägen. Håll tummarna för att det går smärtfritt den här gången! :)

Imorgon ska jag jobba igen, mormor kommer och är sjuk-vakt. Gissar på lite övertid, nu har jag ju varit hemma i två dagar...

Inga kommentarer: