måndag 3 september 2012

Välkommen höst!

Oj, vad fort helgen flög förbi! Kan bero på att vi varit i farten hela tiden och inte suttit ner många minuter…
Jo, i fredags tog vi det lugnt. Jag jobbade länge, min kära mor hämtade barnen och lagade middag så när jag kom hem var middagen klar och det var bara att sätta sig vid dukat bord. Lyx!!
Vi åt tacos i två timmar och snackade en massa. Älskar mina föräldrar så.
Innan de skulle åka hem ville jag lämna tillbaka en kofta jag lånat av mamma. Men den ville hon att jag skulle behålla. Vilken tur för mig! Supergosig kofta i fina färger som jag blir glad av. 
I lördags satte vi igång snickrandet igen. Lördag och söndag har vi hunnit med att klä klart nästan hela framsidan plus kupan på taket. Jag har målat kupan också, men har lite mer kvar (det ska ju målas en gång till... 
Idag har fönstren kommit på plats och kupan ser inte längre ut som en "låda". 

Så här såg samma sida av huset ut för ett tag sedan... 
 Poolen har vi hunnit med att tömma, städa av och lägga för vinterförvaring. Vilket jobb! Med tanke på hur få gånger kidsen badat undrar jag om det är värt mödan. Vi får se hur det blir nästa år med pool. 

Har fyndat lite grejer på vinden ovanför garaget (där jag aldrig varit innan): 
Tvåfruktlådor, det står ”Kiviks Frukt” på den ena och ”Kooperativet” på den andra.
En fin gammal lövkorg / vedkorg / äppelkorg. Vad är det för något? Fin är den i alla fall att ha som prydnad under ett äppelträd i trädgården.
Ett fint gammalt fönster (utan glas). Detta tänkte jag hänga i hallen på den gamla båle-väggen och pynta med lite krimskrams. Tror det kan bli bra. 
Idag kom första tidningen av nya prenumerationen:
Längtar tills ikväll när jag ska bläddra i den! Först måste jag dock måla brädor... Väljer att måla foder-brädorna nere på två sågbockar istället för när de är uppsatta denna gången. Så slipper jag riskera livet på byggställningen som jag tycker är hiskeligt hög.

Just nu har jag precis rafsat ihop det sista vi hade i kylen till en middag... Mannen fick köra iväg till Maxi o handla, det ekar i kylen! Kan ju meddela senare hur middagen smakade (om det gick att äta) och om det var gott kan jag bjussa på receptet, det behöver man alltid ett nytt.

Hoppas ni får en fin kväll!

 //Jenny

Inga kommentarer: