onsdag 29 augusti 2012

Mitt-i-veckan-dagen

Idag fick jag en fin blomma av min man. Vad glad jag blev!


Onsdag idag och nu har mer än halva denna veckan passerat. Bokslutsvecka på jobbet, det är  verkligen fullt upp om dagarna!
Har ändå hunnit med en hel del idag här hemma också.
Lagade middag så fort vi kom hem, det blev laxfiléer i ugn med en röra på (gjord av turkisk youghurt, parmesanost, kryddor och tärnad tomat) med blomkål och broccoli, barnen fick makaroner till. Fisken dissade de, men de smakade i alla fall.
Medan fisken var i ugnen hann jag måla klart de två renoverade garderoberna som står i hallen. En sista strykning behövs nog, tror jag. Det tar jag imorgon.


De rymmer mycket, de där garderoberna! Behövs när man är 5 i familjen.

Hann med att måla två krukor jag köpte på Erikshjälpen häromdagen. :-) Bästa snål-tipset: köp stora, snygga krukor i F-U-L färg (typ mörklila eller skrikgrön?!) på second hand och måla dem själv! De behöver ju inte vara likadana, heller! Det blir ändå så snyggt när alla blir i samma färg, de passar ihop då fast att formen är olika. Mina stora krukor fyndade jag för 14 kr/st och de var just mörklila (nästan vinröda). Men nu är de så vita och fina och ser ut att ha kostat skjortan på fina växtvaruhuset. :-)

Efter middagen gick vi ut och gick i det fina vädret, solen sken och det var verkligen varmt! 4,5 km blev rundan. Skönt!

När vi kom hem plockade vi ogräs på gården. Tyckte vi tog mycket men 90 procent är kvar. Suck.

Nu ha jag precis packat gympakläder till 2 av 3 barn, strykt skjortor (de har fotografering i skolan imorgon!), tvättat en maskin tvätt och hängt upp. Lillebror ska börja ha gymnastik i stora gympahallen på dagis nu, och jag hade tur och hittade ett par snygga innegympaskor till honom i källaren (där alla skor som kan ärvas samlas). Ser helt oanvända ut. Tror någon av brorsorna haft dem en gång eller två. Perfekt! Så även hans väska är packad. Hoppas det går bra för honom imorgon.

Nu tänkte jag se "Hollywoodfruar" på TV3 Play. Allmänbildande program kan man inte få för mycket av!

Sov gott!

//Jenny


Inga kommentarer: