måndag 14 februari 2011

Lycka är...

...att få ett egenhändigt komponerat alla hjärtans dag-kort av sina barn! Vilmer hade ritat och skrivit ett helt underbart litet kort där det stod " Gratis på alla järtans dag mamma och pappa. Jag älskar er". Det kommer att sparas för evigt.
Adde hade med sig ett fint blomsterarrangemang hem med röda rosor och godis i. Mums! :-)
I frysen hittade vi en prinsess-tårta, den smakade bra som fest-efterrätt.
Alla hjärtans dag är en mysig dag.

Nu börjar det närma sig Disney on Ice! På lördag förmiddag styr vi kosan mot Malmö och checkar in på ett nybyggt Scandic City, minsann. Ska bli skönt med lite miljö-ombyte. Sixten ska få spendera helgen hos mormor och morfar. Han har aningens svårt att sitta still och då det väntas restaurangbesök och sedan en show på ett par timmar tror jag vi gör bäst i att lämna honom hemma. Hos mormor & morfar, alltså. Han kommer att ha det roligare där, med full uppmärksamhet från dem. :-) Så kan jag och Adde koncentrera oss på de lite större barnen, som ju faktiskt kan sitta stilla på restaurang och verkligen tycker det är skoj.

Nu börjar jag bli riktigt trött på vintern, är inte ni?! Det blåser storm och är 4 minusgrader ute. Känns inte bra. Måtte våren komma snart.
För att skynda på våren lite passade jag på att klicka hem ett par nya Lee-jeans från Ellos häromdagen. 40% rabatt på en vara + fri frakt gjorde att de blev riktigt billiga! Trodde att de skulle komma idag, och det gjorde de också, men till helt fel utlämningsställe. Posten tyckte att jag skulle köra till Ica Maxi i Bromölla och hämta mitt lilla paket... Nä-ä, det är jag inte alls sugen på. Förhoppningsvis hamnar paketet hos en läskunnig vid nästa omsortering så att jag har det senare i veckan. Lite vanskligt att beställa jeans på nätet, men har jag lite tur är de ok och passar bra. :-)
Ett par Lee Leola är det som ska komma, hoppas jag. Om inte det också blivit fel, vill säga. :-)



Ha en bra kväll!

//Jenny

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Så gulligt av Vilmer, låter som ni haft en toppenkväll!
Säg till om jenasen satt bra sen, kramis