fredag 14 januari 2011

TGIF

Äntligen fredag är nästan fel att säga, denna veckan har gått så fort att det lika gärna kunde vara onsdag idag. Men det ska bli skönt att sova länge imorgon, sambon har lovat mig sovmorgon. Jihoo!

Ikväll har mina föräldrar sällskapat med oss till middagen. Vi beställde pizza! Men nu försöker jag bli av med de trista jul-kilona så jag köpte med mig viktväktarpizza hem efter jobbet. Sådana där frysta från Maxi´s frysdisk, ni vet.
Köpte två sorter: Hawaii och så nån med kyckling och paprika. När Adde körde och hämtade de riktiga pizzorna slängde jag in min lilla (den var verkligen liten) pizza i micron. Läste lite hafsigt på baksidan av paketet att den skulle värmas i 15 minuter, direkt från djupfryst, för att bli godast. Mums! Full effekt på micron. Tänkte att "det var värst vad det ska ta lång tid att få den klar", men skruvade ändå tiden till en kvart, för det stod det ju på paketen. Hmpf...! Det var inte alls rätt. Efter ett tag började det lukta bränt från köket och när jag öppnade microugnen fanns där en liten (ännu mindre än från början) totalbränd pizza med 5 gula prickar på. Pizzan var helt bränd som en kolbit och de gula prickarna var bevis på att det faktiskt var (eller hade funnits) ananas på den. :-) Haha, vad fel det blev. I själva verket skulle den värmas upp i den vanliga ugnen i 200 grader i en kvart.
Jaja, så nu vet jag det. Tur i oturen att jag köpt TVÅ pizzor, för då kunde jag göra rätt på den ena i alla fall. Kycklingpizzan lyckades jag med och den var god. Inte som vanlig pizza, såklart, men helt ok. Gjorde en smarrig sallad till, det förhöjde helt klart min måltid.
5 kilo tänkte jag trolla bort, med start för en vecka sedan. På en vecka visar vågen på -0,8 kg. Bara resten kvar... Wish me luck!



Imorgon kommer lillebror på besök! Med sig har han ett par högtalare man kan koppla till datorn. Han använder dem inte och han visste att jag velat prova sådana. Jag är SÅ dålig på allt sånt! Hur svårt skulle det vara att köpa högtalare?? Men jag vet inte ens vad jag ska fråga efter i affären, det finns ju en miljon olika sorter. Tur att brorsan kommer och ordnar och fixar!

Hoppas ni har en mysig fredag!

//Jenny

1 kommentar:

MOM sa...

Jag hejar på =)
VV-pizzorna är helt ok, speciellt när man gör dom på rätt sätt... :) jag har värmt dom i micron på jobbet ibland, blir inte som ugnsvärmda men det funkar, och inte 15 minuter... utan kanske snarare 2-5... beroende på om den är djupfryst eller inte ;-)
KRAM