fredag 7 januari 2011

Mys-fredag!

Idag har jag knappt varit utanför dörren... Adde jobbade idag, jag har varit hemma med kidsen. Båda de stora pojkarna har haft lekkamrater här, Gustavs kompis är fortfarande kvar, han ska sova över.
Mycket bus och hög ljudvolym blir det med 5 killar i huset! Efter en timme inne skickade jag ut dem i snön för att de skulle få kyla av sig lite. Puh!

Jag har ÄNTLIGEN hunnit med att städa min garderob!! Det blev en ordentlig rensning och massor av grejer har jag nu lagt ut på Tradera. Kul om jag kunde få en slant för grejerna så jag kan shoppa lite nytt. :-)
Skulle behöva göra samma sak med barnens garderober... Men det orkar jag inte idag. Plus att jag inte kan ha för mycket grejer på Tradera samtidigt, då finns risken att jag rör till det alldeles och skickar fel grejer till fel personer (har hänt en gång - men det ordnade upp sig tack vare väldigt trevliga köpare!).

Igår tog jag och Sixten en tripp till Sölvesborg med min mamma och pappa för att gå på lite rea. Köpte en fin klänning som även passar bra på jobbet. Tänkte inviga den på måndag. Kul med något nytt!

Nu ska vi laga kvällsmat: pommes frites, fläskfilé och bearnaisesås (hur stavas det?!). Fredagsmat som kan passa när barnen har övernattningsgäster, hoppas jag. Lite pensionärsvarning på oss idag: ser faktiskt fram emot Let´s Dance på tv... Vågar man säga det? Haha.

Imorgon är det lördag och vi har ingenting planerat. På söndag blir det ZUMBA!!! Det var ett tag sedan jag var där nu, jag får göra mitt bästa för att hänga med i svängarna.

Önskar er en mysig fredagkväll!!

//Jenny

2 kommentarer:

MOM sa...

Vad härligt med nystädad garderob... de innebär väl att du får titta på vårkläderna nu i katalogerna ;-)
Själv hann jag inte så långt igår, men kanske imorgon..
Hoppas hoppas att du kommer på söndag, är så kul om vi kan zumba alla tillsammans!! KRAM!!

gringelstaden sa...

Hoppas Arvid var snäll igår! Jag har fortfarande kvar din klänning! Tror du inte jag glömde den igen! Tog fram den men glömde skicka den med din man! Han tog en bit av vår mur med sig ivarjefall! ;)
Jag tittade med på Let`s Dance, försökte ivarje fall med TRE tjejövernattnings kompisar som hade legat vakna till TRE! Ska aldrig ha mer än en tjej som sover över! Ha det gottis!