onsdag 17 mars 2010

Litet fynd-tips!


För er som tänker köpa ett par Converse, kolla in det här! Halens verkar ha missat att ordinarie pris för ett par Converse Light (de med den slimmade sulan) brukar vara 699:-, här kostar de istället 599:-. Och med rabattkoden 1425 får man dessutom 100:- rabatt. :-) Finns i svart, vitt och ROSA. ♥
Jag blev ruskigt sugen på att klicka hem ett par rosa, men jag nöjer mig med mina nyinköpta vita som ännu inte kommit ut på premiärtur (snön måste bort först!).

Nu har G varit hemma från skolan sedan i måndags. Förkylningen börjar ge med sig och han är piggare, men fortfarande trött och hostig. Får se hur han mår imorgon om det blir skola eller inte. Idag har vi mest tagit det lugnt på förmiddagen, men efter lunch körde vi till en secondhand-butik utanför stan och fyndade lite. Jag har en ny hobby: måla vitt. :-) Hittade en gullig liten hylla som jag målat två gånger nu, tror det räcker med en omgång färg till, sedan kommer den upp på väggen. En massa fina assietter fyndade vi för 2:-/st. Udda, små, söta, vita med blommor på. Blir perfekt till saft & kak-kalas i sommar. Barnen hittade två (hiskeliga) porslinstuppar och en gammal VHS-film med Rasmus Nalle som fick följa med hem. Svårt att säga nej när prislappen visar 1:-... Fyndade också en superhärlig solstol i chock-rosa för en femma. En sån där liten, uppfällbar sak som är lätt att ta med till stranden.


Jag kommer inte att ha någon semester alls i sommar, så den kanske får hänga med till kontoret istället så jag får liter sommar-feeling ändå, liksom.
Hämtade ett paket från Ellos idag, jag hade beställt en enkel lösning på vårt problem med den ruskigt fula mys-soffan i köket: ett överdrag.


Den tokigt grön och vitrandiga soffan blev nu sobert beige istället. Imorgon tänkte jag sy två kuddöverdrag i vitt att slänga i den. Måste tänka på att de enkelt kan tas av och tvättas, bara. Sixtens favoritplats har blivit just denna soffa. Där sitter han gärna och äter en frukt eller nåt. Banan-fläckar är ganska trista, och speciellt på vitt tyg...

//Jenny

Inga kommentarer: