måndag 15 februari 2010

Middagstips?

Har ni några bra förslag på vad en trebarnsfamilj kan ha till middag om eftermiddagarna?? Min fantasi har helt tagit slut och vi varvar typ 5 rätter om och om igen. Tråkigt!!
Idag ska vi ha en riktig gourmet-middag: korv och stuvade grönsaker... Nä, jag behöver inspiration! Det ska helst vara lättlagat och inte ta 5 timmar. :-)
Ikväll ska A till Maxi och jag ska vara hemma och se på tv. En riktig tv-kväll ikväll! Först "Familjen Annorlunda" och direkt efter det börjar "Spårlöst". Perfekt! Två program helt i min smak!

Igår var det alla hjärtans dag och vi var bjudna hem till svärmor på middag. Mycket god potatisgratäng med kassler i bjöds vi på. Till efterrätt hade svärmor slängt ihop en hjärtformad tårta med bananer och hjärt-godis på. SÅ god! Nu blir det till att hålla igen på kalorierna i veckan, för till helgen blir det kalas x 2: lillebror fyller 26 och sambon 32! Mycket kakor blir det!

Här är Sixten och jag, testar självutlösaren på kameran. Vi kunde till sist!


//Jenny

5 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Har tyvärr inga bra tips, här är det oxå stiltje...kikar emmanåt på recept.nu och deras veckomatsedlar.
Fin bild på sig & Sixten, kram

Villa Hemma sa...

Hejhej

Här blev det stuvad spenat o korv -så du kan ju hojta om du får många bra förslag :D

Jackan nedan, har du provat den i butik? Samma fråga ang. kjolen. Jag försökte beställa den för ett par veckor sedan o då var det beräknad lev v.21 (maj!). Vill sååå gärna ha en grå (och NU) :D

kram

Dr Molly sa...

oj vad fina ni är! Sixten var vårt andra alternativ till sonens namn och vi ångrar oss lite att han inte blev en sixten!

Mat är inte så lätt. Har skrivit vår veckomeny idag i bloggen och tänkte ha det som återkommande tema! Jag brukar söka på recept.nu, tasteline och ica för inspiration. Återkommande rätter här är fläskpannkaka, makaronilåda, olika grönsakssoppor, fylld färskpasta med smaksatt creme fraiche och grillad kyckling med olika tillbehör!

Kramar

MOM sa...

Påminn mig imorgon att jag ska skicka över mailet med goda soppor =)
Annars gillar jag hemgjorda biffar, köttfärssås, köttfärslimpa med fyllning. färdigdelad kyckling, pasta med god pastasås mm

Lilla-Ji sa...

Tack för alla tips!!! :-)