torsdag 11 februari 2010

Buy Aid, Barncancerfonden.



De här paketen kom i posten idag. En hel låda med kaffe (20 paket!!) och en lite mindre låda med pennor och brännbara cd-skivor.
Så här står det på hemsidan om kaffet:

Ekologiskt kaffe
Nu kan du köpa ett ekologiskt och rättvisemärkt kaffe som är producerat enligt både KRAV och Fair Trade. Ett aromatiskt finmalt bryggkaffe framställt av finaste arabica-bönor från Syd- och Centralamerika. De vackra 400 grams-påsarna lämpar sig även som fina presenter med dubbelt gåvo-värde.

Varje gång du köper kaffe genom buy aid AB, hjälper du till att donera pengar till Barncancerfonden! Rättvisemärkt garanterar att producenter och anställda i de fattigare delarna av världen får skälig ersättning för sitt arbete, tryggare arbetsförhållanden och möjlighet till en bättre framtid. Rättvisemärkt bidrar till en hållbar utveckling för människor och miljö.



Kan det bli bättre?? Nej, tror inte det. Det känns bra, kan man göra lite, lite skillnad så känns det bättre, tycker jag.
För ett par år sedan köpte jag ett halsband från Barncancerfonden:



Jag har det på mig alltid, utan att ta av det och jag tycker det passar till allt. Nu finns det ett nytt smycke att köpa från Barncancerfonden, HÄR.
Funderar på att köpa det. Ett rosa får det bli, i så fall. :-)

//Jenny

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Bra idé med kaffet, kram!