tisdag 5 januari 2010

Snö, snö, snö!

Ja, nu har det snöat igen! Härligt när det blir ljust och fint utanför fönstren. Är dålig på att uppdatera, så nu har det hänt en del sedan sist. Nyår firades med goda vänner, 6 vuxna och 6 barn blev vi. Raketerna fyrades av redan 19:30, mest för att barnen skulle hinna se dem. :-) När barnen somnat spelade vi spel och drack champagne, det blev en lugn och mysig nyårstillställning.

I söndags var jag och tjejkompisarna i Lund på Nova och shoppade. Det var massor med rea överallt, men det kändes lite grann som att de hängt fram en massa ur-gamla kläder i vissa affärer. Det är inte så kul. Men en del fina fynd fick följa med hem! En vit skjorta fyndad för 100 pix, blir snygg till jeans och väst eller kanske en kofta. Kjolar kan jag inte få för mycket av, därför kunde jag inte motstå ännu en liten jeanskjol. Lätta att variera och så skönt! Letade efter en sjal med lite färg att ha till skinnjackan i vår, och hittade till sist två snygga på H&M. 35:- stycket kändes bra, då kan man köpa fler. :-)
Hittade helt oväntat ett par supersnygga Levis-jeans på JC. Jag hade famnen full med Lee-jeans när jag traskade mot provrummet, då sade Monkan "men, ska du inte prova de här?" och räckte mig ett par Levis-jeans. Har inte haft Levis på hur länge som helst (15 år sedan, kanske??) men provade dem. De var supersköna! Men fanns såklart inte i min storlek. :-( Modellen hette 603 och jag hittade dem igår på JC i stan istället. I rätt storlek, snyggare tvätt och till och med billigare! Hur ofta har man sådan tur?? Absolut nya favorit-jeansen!





Häromdagen målade vi med vattenfärger, måste bara visa hur Sixten såg ut...


Undrar om det smakade gott??

Nu ska vi snart bege oss till Andys lekland och busa av oss!

//Jenny

Inga kommentarer: