lördag 26 december 2009

God fortsättning!

Hepp, så var julen slut! Attans, vad snabbt det gick!
Lille julafton var en mysdag, vi spelade BingoLotto här hemma. :-) Gustav var helt säker på att vi MINST skulle vinna en bil, men vinsterna utblev, tyvärr. Ganska drygt program som mest innehöll utfyllnad, men barnen tyckte det var superspännande att spela bingo.
Julaftons morgon kom svägerskan med familj och vi åt en riktig brakfrukost tillsammans. Eftersom vi inte firar julaftonskvällen ihop, så gör vi såhär istället, och det är helt perfekt! Kusinerna byter paket tidigt i ottan och på så vis blir väntan tills tomten kommer lite mer uthärdlig. Efter lunch åkte vi till mina föräldrar. Massor med god mat åt vi, sen kom till slut tomten. Barnen blev helnöjda med sina klappar, de vill knappt lämna sina rum nu för det är hela tiden nåt nytt att leka med.
Igår var vi och såg "Alvin & gänget 2". Sixten lämnades av hos mina päron eftersom vi inte trodde att han skulle kunna sitta stilla mer än ungefär 2 minuter (och filmen varade i 1,5 timme...). De stora ville dock inte att vi skulle gå ifrån bion när filmen var slut, de hade nog gärna sett den en gång till direkt. :-)
Idag har jag gjort tårta. En ny variant jag aldrig provat, men en massa onyttigheter i. Nougat, choklad, mandelmassa & grädde för att nämna något. ;-)
Tårtan ska ätas imorgon, då jag råkar fylla år.
Men innan dess ska vi till svärisarna på julfirande. I eftermiddag åker vi till Landön för att fira jul. Härligt att bara åka runt hela julhelgen och bli bjudna på mat!!
Någon mellandagsrea hinns det inte med ännu, men den 3:e januari hoppas jag att jag och tjejerna kan åka iväg (jag räknar kallt med det, svik mig inte nu Monkan och Soffan!!) till Nova för lite shopping! Längtar!!
Den här tunikan på rea hade jag slagit till på direkt. Söt som socker!!



//Jenny

3 kommentarer:

MOM sa...

Låter som en mysig jul! Jag tog en liten runda på mellandagsrean idag och gjorde fynd till barnen, men sviker absolut inte den 3:de då är det vår dag i butikerna. Jag längtar till Gina Tricot för att kolla in deras rea :)

Ingrid sa...

Den tunikan är så fin, jag fick den av tomten i julklapp fast i vitt.

~Livet i byn

BAMBI (http://bambi.blogg.se) sa...

Åh, jag fick den tunikan i julklapp och så är den "veckans odd molly" denna vecka! Den är verkligen underbar! :)

/bambi http://bambi.blogg.se