lördag 12 december 2009

Nu händer det grejer!

Äntligen har vi kommit överens om vilket kök vi vill ha och hur det ska se ut! Tanken var ju att vi skulle gjort renoveringen i somras, men så blev det inte riktigt. Nu riktar vi in oss på att kunna renovera köket sommaren som kommer istället. Köket är i alla fall från Kvänum och heter "Sparre". Det har verkligen ALLT det där som jag drömmer om: lantlig charm men ändå med plats för modernt tänkande vad det gäller luckornas och lådornas funktion. Så här ser det ut:



Längtar snart ihjäl mig efter ett nytt kök!! Köket är, i min mening, hemmets hjärta. Det är oftast där vi är allihopa. Jag gillar att baka och att laga middag varje dag kommer man ju inte undan, så visst är det ett flertal timmar om dagen som spenderas i just köket. Köket vi har idag är verkligen fallfärdigt och stämmer inte alls ihop med husets utseende för övrigt. Men det nya kommer passa som handen i handsken!!

Idag är det lördag och vi har nyss kommit hem från badhuset. Idag var det avslutning där med "Sweden Sport Academy" som kidsen går på. Nu har vi ätit lunch och alla är ganska trötta efter en hektisk förmiddag.
Ikväll är jag gräsänka, A ska iväg med några kompisar och bowla. Ska se en tjej-film och somna i soffan, tror jag. :-)

//Jenny

Inga kommentarer: