fredag 27 november 2009

En tur på stan.

Idag har jag och Sixten varit en runda på stan. Shoppade ett par nya jeans. För en gångs skull var det ganska skoj, faktiskt! Det blev 2 storlekar mindre än sist jag köpte jeans. :-D
Hittade en gullig blus också som jag tycker kan passa alldeles ypperligt till jeanskjol på julafton:


Fast den jag köpte var mörkt hallonröd - inte blå. Annars prick likadan.
Sixten rattade nöjt sin "nya" (Blocket-fynd) vagn: en Brio Sitty med ratt. Lite roligare tror jag han tyckte det var när han själv kunde styra. :-)



Just nu sover Sixten middag. Lite egentid med en kopp kaffe framför datorn är man inte speciellt bortskämd med. G är i skolan och V på dagis. Denna veckan har sniglat sig fram, därför känns det extra härligt med fredag idag. Fredagsgodis är inhandlat och snart är det helg! Härligt!
Helgen är i o för sig ganska uppbokad, men det är ändå skönt när hela familjen är hemma. Imorgon ska vi ha gäster, några goda vänner med barn kommer och hälsar på. Och på söndag är det vi som ska iväg, på svägerskans födelsedagskalas. Köpte present till henne för längesen, tror nästan jag glömt vart jag lagt det... Måste leta.

Häromkvällen fick jag ett ryck och letade upp barnens tomtedräkter som ju snart ska användas. Tänkte mest kolla om någon ny dräkt behövde inhandlas, men de passade perfekt! Ärve-Sixten behöver i alla fall aldrig några nya tomtemunderingar, det finns i alla storlekar till honom här hemma redan! Perfekt!




//Jenny

Inga kommentarer: