måndag 24 augusti 2009

Måndagsmys!

Ikväll är det bara jag och teven. Ska ha en mys-afton helt för mig själv! När barnen somnat och A kört till Maxi för att veckohandla åker den här in i DVD´n:


Tror att filmen passar mig! :-)

Igår hade vi en lovely eftermiddag! När vi hämtade barnen hos mormor & morfar bjöd morfar oss på en båttur på Oppmannasjön. Superfint väder var det och båten gick i 190. Vi hann fiska lite men fick inget napp. Vi lade till vid badplatsen i Kiaby och barnen tog sig ett dopp i det ljumma vattnet. Så härligt!!
Väl hemma hos päronen igen åt vi pizza kvällen till ära. Gott! Mätta och belåtna körde vi hem. Barnen slocknade i bilen, trötta av båtturen, skulle jag tro. :-)

Idag har jag och Sixten handlat nya fina blommor till krukorna på trappen. Hittade en fin ljuslykta och en "välkommen"-skylt också. Skulle visa en bild, men kamerans batteri tog slut... Kommer imorgon! :-)
Efter lunch kom svägerskan med sina barn och hälsade på. Det var en hel vecka sen vi sågs, så länge har vi aldrig varit från varandra nån gång! Barnen lekte o hade skoj och jag och Pernilla fick prata i lugn och ro (nästan, i alla fall).

//Jenny

1 kommentar:

Ina sa...

Vad gillade du filmen? Jag blev besviken, varför göra den så fjantig då den kunnat bli så bra? Hon som spelar Rebecka är trovärdig som henne men resten tycker jag blev mest trams. Synd för jag älskar de böckerna, slukar de med hull och hår och läser ut de på ett kicks.