onsdag 15 juli 2009

Moln, moln, moln...

...så långt ögat når. :-(

Det är ju nu man vill packa in grejer i bilen och dra till stranden, men himlen är full av moln som inte vill ge sig. Kommer sommaren tillbaka, tror ni...?
Igår hade vi i alla fall lite halvbra väder. Tillbringade förmiddagen hemma på gården och rensade ogräs. Terapiarbete!
Efter lunch åkte vi till Landön till svärmor. Vi tog varsin håv och en stor spann och gick ner till havet. Fångade massor med spigg till barnens (och min) förtjusning. Ser fram emot att kunna åka ut i en båt och fiska tillsmammans, när kidsen blivit lite större.
Det var varmt i vattnet så vi badade länge. Efter badet gick vi till glasskiosken och åt glass & drack kaffe. Mysigt!
Svärmor bjöd på middag på kvällen, grillade revben & nypotatis. Smakade gott efter en hel dag vid havet.
A jobbar så jag och barnen roar oss så gott vi kan. Idag har vi plockat undan lite i trädgården, stekt pannkanor till lunch och nu bakar vi bröd (de jäser för tillfället).
Håll nu tummarna för att sommaren kommer igen!!

//J

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Men idag är det sol, iallafall här!
Trodde jag skulle se dig och kidsen i tídningen idag, ang reportaget om Landön.

ha det gott, kram!

..det är jag det.. sa...

Det är inte sås svårt o sy överdrag till dynorna i husvagnen faktiskt, fast det beror u på hur fint man vill att det ska bli ;) Jag sydde på snabbast möjliga sätt o eftersom husvagnen med dynorna var i småland o jag i stockholm var det lite svårt att prova...

Jag tog måtten på alla dynor o så la jag till 10 cm runt om på varje mått (eftersom tyget ska gå ner på sidorna också) o sen ännu ca 10 cm (sömsmån o så ville jag att tyget slulle komma lite UNDER dynan också.) Sydde en kanal att trä resårband i o så vips blev det typ som ett sånt där "dra-på-lakan"

ENKELT! :)

Ina sa...

Vill bara flagga för att jag har en ny blogg där jag enbart kan ägna mig åt mitt Odd Molly intresse. Där kommer jag bjuda på dagens outfit etc. Välkommen in!!
http://mollydolly-ina.blogspot.com/
Kram Ina:-)