fredag 5 juni 2009

Sovmorgon & vaccin.

I morse skulle vi till barnavårdscentralen jag & Sixten. Ett-årssprutan i högra lilla låret var det dags för. Jag var tuff när jag fick tiden av vår gulliga BVC-tant Lena:

Lena:
-Går det bra att ni kommer 08:15 den 5 juni? Eller är det för tidigt, ni kanske hellre kommer 09:30?

Jenny:
-Nej, då, vi kommer gärna 08:15, då har vi varit uppe i ett par timmar redan, vet du.

Lena:
-Vad bra, då säger vi det!


Vet ni hur dags vi vaknade hela familjen i morse...? 07:45!!! Det har ALDRIG hänt tidigare!! Vi har litat på lille Sixten att han ska väcka oss. Men i morse fick han för sig att sova länge och då gör man ju det själv också, off kors.
Det blev stressigt att få iväg barnen till dagis till klockan åtta, kan jag säga. De fick varsin macka med sig i bilen, Adde körde dem till dagis. Sixten satt i sin matstol och åt macka inne på toa när jag gjorde mig klar. :-)
Jag kom med andan i halsen inrusandes till BVC-Lena klockan 08:17. Ganska bra ändå, va?
Sprutan gick bra, inte ett pip från lille Sixten. Han glodde bara argt på stackars Lena och efter sticket vägrade han titta på henne mer. Gulligt! :-)

Igår vann jag en auktion på Tradera som jag blev superglad över!! Har budat på två sådana linnen /klännigar tidigare, men de har blivit hutlöst dyra och jag har lagt mig. Men denna gången gick det vägen!
Först tyckte jag att denna sortens linne såg ut som ett nattlinne, men nu älskar jag det! Supersnyggt under en liten kofta i sommar!



Idag får man ha den tjocka koftan på sig, det är kallt och blåsigt... Vart tog sommaren vägen?? 9,5 grader och molnigt. Jippie...
Hoppas det blir bättre väder i morgon, vi ska på picknick på fina Landön (där mina svärisar bor). De bor i det vita 20-talshuset längst till höger i bild:


Gustav har namnsdag imorgon då det också är Sveriges nationaldag och det är dessa två ting som vi ska fira med en picknick. Om nu vädret tillåter, alltså.

Nu ska jag och Sixten fika lite, sedan bär det iväg till Maxi för att handla lite mat. Tråkigt men nödvändigt.

Ha en bra dag!

//Jenny

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Skönt med sovmorgon-även om den kom lite olägligt just idag...
Ha en skön helg,kram