tisdag 5 maj 2009

Regn, regn, regn.

Tisdag idag! G & V är båda på utflykt på dagis idag. Synd att det ska vara så tråkigt väder just idag! G är på Kreativum i Karlshamn och V är och andas havsluft i Tosteberga ängar. Ryggorna packades igårkväll med extrakläder och regnställ, det lär behövas.

Sixtens prickar börjar så sakteliga försvinna. Han börjar återgå till sitt lite mer vanliga jag, buset i blicken är tillbaks. :-)
Hans nya hobby verkar vara att riva ner allt i fönsterkarmarna... Denna stackars blomman har åkt i golvet ett flertal gånger...



...och här är den skyldige:



Idag roar jag mig med att få iväg Traderapaket. Auktionerna gick kalasbra och kontot är fyllt med lite extra pluringar.



Det är ganska trist att packa och skriva adresser på alla paket, men när det är barnkläder (Sixtens urväxta) så går det rätt snabbt och är faktiskt lite avkopplande. Givetvis måste det göras på kvällen när alla kids somnat, annars hade det nog blivit en massa paket som hamnat fel. :-)

Igår var vi ute i trådgården nästan hela dagen. Jag gjorde misstaget att börja rensa lite ogräs på en plätt. Den där plätten blev rysligt snygg efter min framfart så nu måste jag ta HELA trädgården, känner jag. Jag beräknar att det kommer att ta hela sommaren...

När jag och Sixten klippte gräset (åkgräsklippare) häromdagen hade han hörselskydd på sig (såklart). Dessa letar han upp titt som tätt efter detta och vill ha på sig. Jag gissar att han njuter av tystnaden ett tag. Gullig till 1000 är han i alla fall:



Att sova har plötsligt blivit dödstråkigt, tycker Sixten. Han gallskriker så fort han läggs i sängen och måste redan ha somnat i mitt knä i soffan innan han kan läggas däri. Fattar det inte alls?! Innan har han nöjt legat och pratat med sin nalle och somnat tryggt i bingen. Men inte nu. Hoppas det är något som går över. :-)



Nu vaknar snart Sixten så jag ska förbereda för en sväng till stan. Gjorde mig till häromdagen och köpte lite nya pikétröjor och en skjorta till min sambo. Allt föll inte i smaken så jag måste byta lite grejer.

Förresten... Ni vet hur det känns när man är förälskad?? Precis så känner jag för denna:





VILL HA!!!!

Ha en bra dag!

//Jenny

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Jag förstår precis hur det känns att vara förälskad....den är skitsnygg!
undrar om där är ngn affär på Nova som säljer Odd Molly?
Hur ser den andra tunikan ut som du köpte?

Kram

Sanna sa...

Sixten är bara föööör sööööööt...jag blir alldeles kär i honom ju! Sötnosen!
:-)

annaoco sa...

Galet snygg tunika!