måndag 6 april 2009

Trippen till Väla...

...gick som en dans!! Men det blev inte lika många kassar att bära hem som det brukar bli... Ruskigt mycket 80-tal i butikerna... Tar ett tag för mig att vänja mig vid det, känner jag. Än är jag inte redo för pasteller och bodysar eller varför inte en ballongkjol i chockrosa med ett ljusgult linne till...!
En del fint fanns där förståss och jag kom hem med skorna jag var ute efter:


En kofta som kostat 350:- var nersatt till 49:50, så den slog jag till på. :-)
Sedan blev det lite kläder till Sixten, kalsonger till de stora killarna och så mat föståss. En "nyttomuffins" till förmiddagsfika (den smakade grovtbröd, inte muffins) och så en tallrik full med sallad, bakad potatis, baguette och räkor till middag. Gott!!

Efter alla affärer med kläder begav vi oss till huset brevid: IKEA. Det var längesedan jag var där så det såg jag fram emot. Köpte tyg (ska sy kuddar till sängen):



...ramar, blommor och lite annat nödvändigt. I morse målade barnen med vattenfärg och jag passade på att måla mina trä-ramar svarta & vita. Köpte två tavellister och så här blev resultatet:


Känner mig nöjd! :-)
Ville köpa en massa fina burkar, underlägg och glas till köket, men det är roligare när renoveringen är klar så det får vänta. Nu vet jag vad de har i alla fall och har tid att fundera.

Tack, Ann-Sofie & Monica för en lovely dag! :-)

//Jenny

3 kommentarer:

Sanna sa...

Åh vad fint det blev med fotoramarna!
Och skorna var verkligen skitsnygga!

Ann-Sofie sa...

Tack själv för en lovely day!
Vad snyggt det blev med dina foto!

Kram

Monkan sa...

Blev ju hur bra som helst...
Såg inte att du valde ett annat tyg, väntar på att se resultatet av det med ;-)