tisdag 14 april 2009

Köksrensning!

Igår förvandlades jag till en sort som jag vanligtvis inte alls tillhör: rensa & släng-sorten. Jag har en viss förmåga att tänka "den / det kan säkert vara bra att ha, jag lägger den här". Sedan tror jag att jag ska komma ihåg vart jag lagt saken när jag väl (kanske någon gång) behöver den / det.
Jag bestämde mig för att rensa ut alla köksskåp igår och det gjorde jag. Det blev inte mindre än 2 stora fulla lådor som ska till tippen (eller kanske till byns loppis?). Hittade MASSOR med "bra-att-ha"-grejer som jag glömt bort fullständigt.
Skulle vi inte snart börja med köksrenovering hade detta aldrig fallit mig in, men det är nog ganska bra att ta en ordentlig rensning en gång om året, eller nåt. Det behövs om man är en samlare, som jag.
Vi har dessutom kommit på att det verkligen är HÖG TID att byta kök... Ett hörnskåp i vårt nuvarande kök har såna där "karuseller" till grytor i sig. Ena karusellen brakade loss från sina fästen häromkvällen med ett väldigt brak. Skafferiet sjunger också på sista versen och spisen / ugnen ska vi inte prata om... Den är verkligen hiskelig. Och kylen... Blä.
I lördags var vi i stan och beställde alla nya vitvarorna. Nu börjar det kännas att det är nåt nytt på gång! :-) Kyl & frys, spis (induktion, eller vad det heter), ugn, micro (som också är en extraugn!), fläkt & diskmaskin behövde vi och är nu beställt. Ska bli SÅ härligt med en hel frys ch en hel kyl! Som det är nu har vi bara en liten (tror den är 175 hög) med hälften hälften och det räcker INTE till en 5-personsfamilj.
Måste ta förebilder på vårt grymma kök, så att man kan se förbättringen på bild sen.
Ska bli kul när det är klart, men nu väntar några dryga månader med tillfälligt kök i uterummet... Håll tummarna för en varm sommar!!

//Jenny

2 kommentarer:

MOM sa...

Jag är så avis så jag är alldeles grön men samtidigt så glad för din skull :-) ni är på g nu ;-)

Anonym sa...

hehe, jag är en samlare jag oxå :P kan ju alltid va bra att ha...sen använder man det aldrig! hihi