lördag 28 mars 2009

Vår i luften!


Ja, nu kommer den nog, den där våren. Äntligen!
Trotsade hagelskurarna igår och planterade våra nyköpta penséer till slut. 11 krukor och en balkonglåda räckte de till... Inte illa! Krukor med blommor runt hela huset! :-)
Hoppas bara de växer till sig och blir stora fastän de stod ute häromnatten i 8 minus...

Idag har A jobbat, G varit hos en kompis + på kalas och jag och resten av familjen rymde till mormor & morfar. Är fortfarande kvar, bloggar från morfars dator. Sixten sover i soffan brevid mig.

Sixten har fått en ny vårig mössa idag, en sån här:


Min mor tyckte lite synd om Sixten för "folk kommer ju tro att han heter Svea!!". Gulligt, tycker jag. :-)

//Jenny

1 kommentar:

Sanna sa...

Tack söta du för din fina kommentar i min blogg! :-)
Hoppas dina fina vårblommor klarat sig. Jag har tummen mitt i handen vad gäller blommor och sånt men jag har iaf lovat ungarna smultron i kruka till sommaren...
Söt kommentar om Svea-mössan förresten. :-)
Kram!