tisdag 10 februari 2009

Vägdag idag...


...och det gick inte så bra. Nu har det liksom hängt upp sig. Det är nu man VERKLIGEN måste kämpa för att nå dit man vill. Fastän jag följt mina points (räknar ju ViktVäktar-points) så hade jag gått upp 0,1 kg. *gråt*
Men det är inte hela världen. Jag tror på ett stort minus om en vecka istället!

Helgen gick snabbt som vanligt. I fredags käkade vi pizza med några vänner (jag åt sallad!). Det blev sent, vi hade massor att prata om!
I lördags kom min mor och hälsade på oss, och precis när hon kört så kom svägerskan med sina barn + min svärmor med man. De hade en massa kakor med sig och det blev mycket kaffe & clementiner för min del, inga kakor. Men shit, vad sugen jag var. Tyckte SÅ synd om mig själv som inte kunde proppa ansiktet fullt med chokladbollar som de andra. :-) Nåväl, it´s for a good cause.

På lördagskvällen åkte vi till grannens 35-årsfest. Hon hade lagat MASSOR med god mat! Snittar, pajer, parmaskinka-rullar (med en massa onyttigheter i), bröd med oliver och fetaost i. Åh, där fanns verkligen ALLT som var SÅ gott men verkligen inte bra för figuren... Förstår inte hur hon hunnit förbereda detta partaj, då hon precis fått en liten bebis i huset. Nu är vi två tre-barnsfamiljer i vår lilla by, det känns kul! Hennes äldsta dotter går på samma dagisavdelning som Gustav och dotter nummer 2 går på samma som Vilmer. Nummer tre blev en liten Adam, och förhoppningsvis kommer Sixten och Adam att hamna i samma grupp när den dagen kommer. :-)
Trevligt som tusan hade vi och barnen lekte hela kvällen.

I söndags var det dags för ytterligare ett kalas: barnens kusin Malte fyllde 1 år och det firades med brunch klockan 12 hos svägerskan med familj. Frallor med en massa pålägg, kaffe och tårta. Mysigt!

Igår vra vi hemma, jag och kidsen. Jag bakade bröd IGEN (det går åt en hel massa av den varan i vår familj har vi kommit på) och såklart så brände sig Sixten på ugnsluckan. Usch, vad jag tycker synd om honom... Det var ju MITT FEL. Vår gamla hemska ugn har ingen barnspärr, så han tog tag i handtaget och öppnade. Då brände han sig såklart mitt uppe på handen. Det blev en blåsa stor som en enkrona, ungefär. Idag ser det bättre ut, blåsan har spruckit och jag tvättar med alsollösning emellanåt för att det inte ska bli inflammerat. Jag skulle ju ha ställt två stolar framför ugnen när jag satt Sixten i gåstolen, men det glömde jag helt bort... Dumma mej.

Idag har jag och Sixten varit ute i snålblåsten och promenerat. Inte skönt alls, värsta motvinden åt vilket håll jag än gick, hur det nu funkar.
Snart ska de stora busarna hämtas så det blir full rulle här, precis som vanligt.

//Jenny

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är som hoppat över både pizza och kakor! Synd bara att du inte fick lön för mödan, men det kommer säkert snart:)

MOM sa...

Vad duktig du är som kämpar på!
Lovar att bjuda på viktis mat imorgon, kram :-)

Ann-Sofie sa...

0,1kg är ju hur lite som helst. Du är superduktig som kämpar på!
Pussa lille Sixten, kram