torsdag 19 februari 2009

Kalas-dag.

Idag fyller käre sambon 31. Detta ska firas med middag kl. 17:30. Maten är redan klar, började direkt i morse. Skönt att ha det avklarat. Visste inte alls vad jag skulle laga, men hittade till slut ett recept som passade bra in på det vi hade hemma. "Torpets färsgratäng". Potatis och morötter i en form med köttfärsröra över. Gott! Och enkelt. :-)

Igår var jag hos Monkan och blev bjuden på supergod Viktväktar-mat. Ska försöka få till den goda rätten själv, hade jag tänkt. Måste bara flirta till mig receptet. :-)
Alltid lika kul att träffa tjejerna! Efter att barnen haft en halv veckas sportlov från dagis så behövde jag ett litet andningshål. Barnen är hemma alla dagar denna veckan och oftast är det skoj och mysigt, men ibland hade det varit skönt att få lite avlastning. Får man säga så...?

Jag har därför inte hunnit till stan för att leta efter nåt fint att ha på mig på lördag när vi ska på fest. :-( Men jag har kommit på lösningen: Sixten får åka till mormor (som ska vara barnvakt åt honom) lite tidigare än vad jag tänkt från början. Sen hinner jag ju leta kläder i sista stund innan festen börjar! Bra va?
//Jenny

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är klart man får säga så. Avlastning vore GULD, det känner jag också, efter 3 veckor i sjukdomsträsket.
Tröstar mig med att maken jobbar bara halvdag imorgon så jag och Sander kan komma iväg och göra nåt kul på tumanhand, utan de prickiga syskonen! :-)