fredag 27 februari 2009

Jaaaa!!!!


ÄNTLIGEN går det åt rätt håll i lite snabbare takt!! På VÅGEN, menar jag naturligtvis.
Idag vägde jag mig (har ändrat vägdag till fredagar nu) och vågen stannade på 68,9 kg!! Yes! Äntligen slapp jag den förbenade sjuan i början! :-)
Total viktminskning sedan vecka 3 är nu prick 6 kg. Bara 4 kvar sen är jag redo för beach 2009!
Idag känns det som vår i luften! Vi ska packa väskan snart och åka till parken i stan och leka och gunga. Går in en stund på stans baby-café också, tror jag. Där finns gigant-Lego som Ville tycker är superkul att bygga med.

Jag kan glatt meddela en rykande färsk nyhet: SIXTEN KRYPER!! Igår, precis klockan 19:00 fattade han galoppen! Det går inte så snabbt än och han kryper nog mest på illvilja nu i början, för han gnäller väldigt när han tar sig fram.
Huvudsaken är ju att han kryper! :-)
Ganska konstigt, faktiskt, för så sent som i förrigår kväll sade jag till A, att "tänk om Sixten helt hoppar över att krypa och bara börjar gå istället, då får vi ha en fyra också för det är ju så gulligt när bebbar kryper!".
På grund av detta uttalande gissar jag att A varit uppe hela natten mellan onsdag och torsdag och ÖVAT krypteknik med Sixten. :-)

//Jenny

1 kommentar:

Anonym sa...

*fniss*, min man är också livrädd för en fyra så hade det krävts hade han nog också hårdtränat krypning eller dyl bara för att "slippa". ;-)
Och krypande bebisar är verkligen sååå söta!

Grattis till den lyckade viktnedgången, härligt! :-)