tisdag 27 januari 2009

Yey!

Kolla, vilken fin award jag fick av gulliga Sannamamman!!


Reglerna för awarden är enkla. Jag som har mottagit Awarden, lägger upp den på min egen blogg och länkar till bloggen som jag har fått den ifrån. I min tur delar jag den vidare till de Mammabloggar som jag tycker förtjänar den! Lämnar såklart ett meddelande inne hos dem, om att de har fått den!

Idag är det tisdag och väg-dag. Det fortsätter neråt, om än inte riktigt lika mycket denna veckan. Men jag kämpar på!!! Med risk för att låta tok-präktig, måste jag ändå säga att jag känner mig SÅ mycket piggare nu än vad jag gjort på riktigt länge. Kan det vara Susane Lanefeldts supergympa och de långa promenixerna med "Robyn" i hörlurarna som får mig att må så bra...? Eller är det kanske fiberhavregrynsgröten jag petar i mig varje morgon...? :-) Nåt är det i alla fall. Kanske är det så enkelt som att det faktiskt börjar bli liiiite ljusare nu om dagarna. Himlen har ett annat sken som känns nästan lite vårigt. Än kan det komma snö och stormar, men det går på RÄTT HÅLL!!

Sixten sover som en liten sten i sin vagn just nu, han väntar på att bli ivägrullad ut på skumpiga grusvägar. Ska ut och gå om en liten, liten stund.
Nu har förresten Sixten kommit på att man kan ställa sig upp på alla 4. Han ställer sig upp i krypställning, men än har han inte kommit på hur han ska ta sig framåt. På nåt sätt tar han sig fram (eller bak) i alla fall, han ålar bakåt när han ligger på magen. Riktigt snabbt kan det gå ibland. Ingen vidare sikt har han ju när han backar sig fram överallt, därför blir han ofta irriterad när han finner sig själv inkörd under ett skåp eller i en hörna. :-) STorebrorsorna tycker han är en lattjo liten pryl just nu. Annat blir det väl när han lärt sig krypa (förhoppningsvis framåt?!) och siktar in sig på brorsornas grejer. :-)

Promenad!!!

//Jenny

Inga kommentarer: