fredag 23 januari 2009

Sjukt barn, bakning & gympa.

Ja, mitt i allt födelsedagsfirande så blir Gustav sjuk... Imorgon ska vi fira honom med släkt o vänner och idag har han 39 graders feber och ligger nerbäddad i en soffa och kollar på film. Vilmer fick såklart också stanna hemma från dagis idag, så även han är en soffpotatis denna dag. Sixten är det däremot full fart på!

Jag var med Sixten på BVC igår. Det obligatoriska "BOEL"-testet genomfördes. Han klarade det galant! Vikten ökar stadigt, nu stannade vågen på 9400 gram. 74 cm lång har han blivit, så nog växer han på längden också!

Idag har vi bakat sockerkakor. De ska bli till två smarriga jordgubbstårtor som ska avnjutas imorgon på kalaset. Gustav önskar sig jordgubbstårtor varje år på hans födelsedag, och även om det vid denna tiden bara finns frysta (tråkiga) jordgubbar så brukar det uppskattas. Jordgubbarna får liksom bara vara garnering, resten är en hel massa annat smarrigt. Godast blir det ju med hemgjorda tårtbottnar, och det fanns tid idag att pyssla med sådant.


Nu är jag snart klar med att sätta in alla fotona i albumen! Vilket JOBB!!! Men det blir bra. Ska aldrig låta det gå så lång tid mellan framkallningarna igen. 100 bilder är mer humant att sysselsätta sig med, tror jag. Betydligt billigare är det ju att få hem fina kort nu än det var innan digitalkamerornas tid. Att framkalla en rulle (36 bilder) kunde väl kosta i runda slängar 150 spänn? De 402 bilderna jag fick hem kostade 298:- inkl. frakt!! Riktigt billigt! Jag tycker bilderna blir mer levande när man ser dem i ett album. Det är inte ofta man samlar ihopa sig runt datorn för att kolla på kort...

Ikväll kommer en snickare hit och ska ge förslag på hur trappan upp till ovanvåningen blir som bäst. Vi börjar snart att renovera köket och då måste vi veta vart trappan ska vara... Svårt! Som det är nu så är den ju mitt i köket, och så vill vi inte ha det mer. Hoppas han kommer med bra tips ikväll.

Nämde förresten som hastigast att jag avlagt ett nyårslöfte (samma som halva Sverige, tror jag!). "Beach 2009" har jag valt att kalla det. Denna sommaren VÄGRAR jag vara insvept i stora tunikor eller mormors-klänningar, jag vill känna mig SNYGG! Därför har jag lagt om kosten och försöker att röra på mig mer.
Köpte en tränings-DVD för ett tag sedan (sist jag gick ner i vikt, innan Sixten kom till världen) och den är verkligen huuuur bra som helst! Den funkar!


Jag har vägdag på tisdagar och ännu så länge har jag gått ner från 74,9 till 71,3. Sedan vecka 3. Tänkte försöka mig på att gå ner till 66-67 nånting... Jag tror och hoppas att jag ska hinna det innan bikinin ska på! :-) Jag har klarat det innan, därför VET jag att det kommer att gå denna gången också! Jag vet också att det är då jag mår som bäst, känner mig som piggast. För er som undrar kommer jag alltså INTE att smaka våra hembakta tårtor... För mig funkar det bäst att avstå HELT från allt sött när jag ska gå ner i vikt. En enda liten godisbit kan få mig att falla tillbaka i godis-träsket (är svag för smågodis & choklad).
Nu har jag "outat" mig för er som läser detta, så nu har jag lite att leva upp till! Heja på mig, är ni snälla! :-D



//Jenny

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag resonerar som du, det är allt eller inget. Jag drack tidigare 2l cola om DAGEN, det slutade jag med v 3. Vissa sa men du kan dricka på helgen, men nej har jag slutat så har jag. Kan säga att jag hade huvudvärk varje dag i två veckor. Tyvärr syns det inte mycket på vågen men jag försöker att träna lite mer nu. Vi ska kanske gå en runda ihop, och prata lite om sommaren.

Kram

Anonym sa...

v 2 skulle det vara

Anonym sa...

Heja heja, du fixar det säkert!

Anonym sa...

Heja, heja, klart du fixar det! Med en så bra start så kommer du garanterat vara fit for fight innan sommaren! :-)

Hoppas födelsedagsbarnet kryar på sig, visst är det typiskt att dom blir sjuka just till såna stora dagar...Men den här tiden på året är ju dödens, känns som att varenda kotte ligger däckad i influensa.

Ann-Sofie sa...

Klart du grejjar det vännen! Hoppas att Gustav kryat på sig och kalaset blev lyckat

Nu är det snart dags att ses igen, tycker jag, KRAM

Anonym sa...

Hejja hejja HEJJA!! :)

Stackars killen som blev sjuk mitt i firandet!

kram

Anonym sa...

Hejsan!
Du har en award att hämta inne hos mig! :-)