fredag 2 januari 2009

2009 har startat!

Nyårsafton blev lyckat! Precis så lugnt och skönt som jag hoppats på (nästan). Svägerskan med familj var här och min vän Katrin med barnen. Vi var alltså 5 vuxna och 7 barn. 7 vilda killar, 6 år och yngre. :-) Liv i luckan, med andra ord! Vi åt middag och klarade av eftrrätt ganska tidigt, sedan smälldes det raketer vid 20:30-tiden, allt för att barnen skulle få vara med om allt innan de blev för trötta.
Jag själv var ganska trött vid midnatt, då vaknade Sixten och skrek och skrek... Han hade öroninflammation, stackarn. Så igår morse körde jag till akuten med honom. Det verkade som om halva kommunen också var i akut behov av läkarvård för OJ vad mycket folk där var! En fullegubbe förstörde stämningen helt i väntrummet så jag och Sixten stod i en korridor och väntade istället. Varför finns inga vakter på akuten, undrar jag... Det hade verkligen behövts där igår.
Fick vänta i flera timmar på doktorn, som tillslut dök upp och konstaterade öroninflammation i båda herr Sixtens små öron. Pencillin skrevs ut så den har vi hämtat idag. Det var på Apoteket halva kommunen gömde sig denna dag, om någon undrar... 18 personer för i kön på "vårt" lilla apotek... Det är inte illa! Undrar vad alla de led av för sjukor...? Det vill man inte tänka på när man står ihopträngd med dem och väntar. Lätt att man får lite bacillskräck och blir hypokondrisk i sådana lägen.

Idag har det varit strålande fint väder. Utanför vårt hus har det på åkern bildats en stooor is-pöl. Faktiskt så stor att det mycket väl hade gått att åka skridskor på den. Ungefär så stor som en fotbollsplan, skulle jag tro. Jag snörar aldrig mer på mig ett par skrillor (för min familjs trevnad - jag blir som ett balans-löst monster när jag får skenor under fötterna) men det hade varit kul att få öva lite med barnen. Fast jag tror ändå vi väntar tills nästa år då kidsen är lite större. På denna isfläck spenderade jag och barnen i alla fall en timme idag. Vi kasade fram och tillbaka och njöt av solen som strålade vasst.
Ikväll har våra grannar Ida & Jacob med sina barn varit här och fikat. Det var ett tag sedan vi träffades så det fanns mycket att prata om. Barnen lekte tills de stupade i säng och vi drack på tok för mycket kaffe så nu kommer jag nog vara vaken ett tag till, är jag rädd.

Har jag glömt berätta att A har köpt en DVD-box? Inte vilken som helst utan nämligen den allra första DALLAS-boxen!



Varje kväll ser vi ett avsnitt eller två och nu är vi fast... Måste snart ha nästa box. :-)

Imorgon ska A hjälpa min bror att flytta. Lillebror ska flytta ihop med tjejen i en tvåa i stan. Ska bli spännande att se hur lägenheten ser ut. Hoppas den är finfin!

Gokväll!

//Jenny

1 kommentar:

Anonym sa...

Jadu, det e inte bara den barnakuten som va full kan jag lova, RS tider o kräksjukor, UUUUNDERBART! ;)
KRAM