måndag 15 december 2008

Nu var det längesen!

Har känt mig lite anti-bloggen ett par dagar, vet inte varför. Det har varit fullt upp med annat, helt enkelt!
Tylösand-trippen skulle ju bli av helgen som gick, men den ställdes in. En av de vi skulle åka med fick ett tråkigt besked bara en vecka innan vi skulle åka; hans mamma har cancer som inte går att göra så mycket åt. Vi känner alla henne så det kändes inte bra att åka iväg. Jag kan inte säga att jag tror på Gud, men något har jag i alla fall bett till. VARFÖR ska denna hemska sjukdom finnas??? Den bryter ner folk totalt! Flera i min omgivning har drabbats nu de senaste åren och det är ju inte utan att man börjar tänka: "när är det MIN tur?".
Det visade sig i alla fall vara en himla tur att vi blev hemma. Sixten är förkyldare än förkyldast och hostar så han spyr om nätterna... Ska till vårdcentralen med honom imorgon och förhoppningsvis få något slemlösande eller nåt. Min mamma (som skulle varit barnvakt) har också varit supersjuk, men är på bättringsvägen nu.

Vilket trist inlägg!! :-o

Men idag har jag och barnen varit hemma heeela långa dagen, men har haft det riktigt mysigt. Jag kände mig som värsta bulltanten efter att vi bakat två plåtar lussekatter och sedan satte igång med pannkakor på barnens begäran. Pannkakor som plåster på såren för att det var SÅ tråkigt väder idag. Mörkt, grått, duggigt, kallt och blåsigt. BÄSTA kombinatinerna, eller vad säger ni?

//Jenny

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Vad trist SPA helgen blev inställd men jag förstår att ni valde att inte åka, jÄkla sjukdom!

Hoppas att ni piggar på er och myser mycket nu innan och under julen, så ses vi snart igen!

Kram