torsdag 11 december 2008

Luciafirande hela dagen!

I morse var vi inbjudna till Villes dagis för att njuta av deras sång i ett luciatåg. Oj, vad duktiga de var! *stolt*
Vilmer sjöng inte med speciellt mycket, men han stod så fint i ledet och lyste med sin lilla tomtelykta. Efter uppvisningen bjöds det på kaffe eller glögg med lussebullar och pepparkakor. Mysigt! Det var alldeles mörkt ute och luciatåget lyste upp så fint. Sixten var förundrad och kollade med stooora ögon.
Ikväll är det Gustavs dagisgrupp som står för underhållningen. Klockan 17:30 är det nämligen lusse-firande där. Ännu mer lussebullar och pepparkakor...

Nu har Sixten fått två små tänder i underkäken, men jag tror att det är ännu fler på gång... Han bits och saglar heeeela tiden. Det rinner som en kran ur hans mun, inte ens "dregel-lapparna" jag köpte håller måttet, han blir blöt på kläderna också. Det medför att jag byter tröja på honom ungefär en gång varannan timme och då märker man att kläderna inte räcker!! Surt! Han växer ju så snabbt så jag vill inte handla en MASSA kläder i varje storlek utan bara det nödvändiga. Men snart stannar han väl av lite i tillväxtkurvan och kan ha en storlek lite längre, hoppas jag. Annars dröjer det inte länge förrän han slår i taket här hemma.

Nu har vi kommit överens om vilket kök vi ska ha! Vi ska påbörja renoveringen i maj-juni nästa år och det mesta är bestämt. Ett ljust ask-kök blir det! En lokal snickare ska platsbygga stommar och luckor. Hela vårt hus är så krokigt (gammalt!) och det är lågt i taket så det är svårt för oss att beställa ett Ikea-kök (vilka jag annars tycker är snygga!). Detta hoppas jag blir bra! Svart granit-bänkskiva, vit kakel och planke-golv. Gammeldags men FRÄSCHT! Oj, vad jag längtar. Hela innertaket OCH golvet måste rivas upp och riktas, så vi räknar med att det kommer att ta minst 2 månader innan det börjar närma sig att bli helt klart... Tur det är under sommarhalvåret så man kan laga mat i uterummet (där kommer vi ha spis och vask).

Här kommer en färsk blid på min lille gnagande och saglande son:


//Jenny

1 kommentar:

Anonym sa...

Luciafirande är bra mysigt!
Och lille Sixten supersöt! :-)
Köket låter kanonfint det med, där har ni nåt att se fram emot.