söndag 28 december 2008

Julen är slut.

Det var vad Gustav sade när han öppnat sitt sista paket på julafton... :-)
Nu åär julen över för detta året och jag måste säga att det är en mysig tid på året. Men vi har ändå bestämt oss för att fira julen hemma i vårt eget hus nästa år. I år var vi hos svärisarna på julafton och hos mina föräldrar på juldagen. TVÅ dagar med julmat, barntjat (helst skulle vi ju öppna julklapparna klockan 9 på morgonen!), granbarr och leksaksförpackningar som självaste f-n måste ha klurat ut (VARFÖR så många ståltrådar runt alla leksaker?!).
Nä, jag vill inte alls låte negativ, jag ÄLSKAR ju julen. Och jag tycker det är skönt att åka hem till svärföräldrarna / mamma&pappa och få allt serverat, det är inte det. Men eftersom min lilla familj innehåller de enda barnen i släkten (min lillebror har varit minst innan, men nu är han snart 25 så nu får han väl också räknas som vuxen) så är det ju vi (barnen alltså) som kammar hem de flesta julklapparna. Dessa ska man först packa in i bilen och dra med sig till julfirandet, sedan packa upp, efter det ska man samla ihop allting (även de minsta bitarna måste ju med och de kan vara svåra att hitta bland allt papper...) och packa in det i bilen igen. Till sist ska grejerna in i barnens rum. Phu!
Alla sönerna höll sig uppe till klockan 23:00 på julafton och mellankillen hamnade i andra andningen vid 21:00 och kunde inte sluta gråta hysteriskt... Tror inte det hade hänt om vi hade varit hemma och han kunde få ha gått och lagt sig när han blev trött. Fast det vet man ju aldrig, förstås. :-)

Barnen fick massor med fina julklappar och fastän vi bestämt att inte köpa något oss vuxna emellan så blev det en del klappar bytta ändå. Jag och min bror gav en digital fotoram till päronen. Den blev mycket uppskattad! Kul!
Jag fick ett fint halsband & armband av mamma/pappa/bror:



På annandagen tog vi det lite lugnt. Jag och Sixten åkte och handlade mat en runda, sen var vi hemma på kvällen och myste. Jag lagade en massa mat till min födelsedag.
Eftersom jag inte bjudit en kotte så var det lite svårt att veta hur många som skulle dyka upp. Allt blev lyckat och jag hade verkligen en toppendag!

Nu säger en del att man är gammal när man är 30, men jag är inte beredd att hålla med det minsta. Jag tycker fortfarande jag är hyfsat ung och än så länge känner jag mig precis som vanligt. :-)

//Jenny

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Hej, du har en award att hämta hos mig...kram