tisdag 2 december 2008

Håret igen.

Nu har det gått ganska länge sedan jag senast tvättade håret med shampo. Min fråga till alla som fortfarande öser shampo i håret flera gånger i veckan är: VARFÖR?! Håret blir precis lika rent med balsam-metoden!
Men så mycket mjukare och skönare! :-)

Jag har dock EN fundering... Vad händer den dagen man vill göra en fin uppsättning i håret och man måste använda hårspray eller mousse eller nåt, då måste man väl ändå TVÄTTA med ett löddrande shampo...? Detta förstår jag inte riktigt, måste läsa på lite, känner jag. För i och med att håret blir så mycket mjukare utan shampo så är det svårt att få stadga i det när man ska sätta upp det...

Idag regnar det och är alldeles mörkt ute. Trist! Tur vi har adventsljusstakar i alla fönster som piggar upp lite, annars hade jag blivit deppig.

Bonden som har åkrarna runt vårt hus bestämde sig för att GÖDSLA igår kväll... Egentligen tror jag det finns nån lag på att man måste plöja ner gödslet efter ett par timmar eller nåt, men det har han INTE gjort. Så nu sitter jag här med en tvättklämma för näsan och längtar efter en fyra i stan...

//Jenny

2 kommentarer:

Anonym sa...

hejsan!
det finns ju godkända stylingprodukter man kan använda vid behov, finns en lista på lockig.se. Har inte kollat om det finns just hårspray men massa annat iaf. :-)

Anonym sa...

Nä fyyyy va äckligt, efter bonden bara, på honom!! ;)
Spännande med din balsam metod!