fredag 21 november 2008

Vad hände nu?!

Ja, det kan man fråga sig. Sixten har sovit så gott i sin säng från ungefär 8 på kvällen till 3 på natten, då han velat ha mat. Efter en flaska välling har han direkt somnat om och sovit till runt 7. Så har hans rutiner sett ut nu ett tag. Men inte i natt! Nä-ä. Han vaknade med ett illvrål vid midnatt, ville inte ha mat, ville inte kramas, han bara skrek.

?????

Vi fattade ingenting. Tog in honom till skötbordet, synade honom ordentligt, men vi kunde inte upptäcka några fel. Efter att ha provat ALLT började jag massera hans mage (lärde mig babymassage när Gustav var liten, det satt kvar i händerna fortfarande) och efter ett tag blev han tyst. Sedan blev han pigg och glad. En jollrande liten bebis är helt underbart, men inte klockan 2 på natten när allt man vill är att sova.
Hade god lust att väcka den lille när han fortfarande inte vaknat klockan 9 i morse. Men han fick sova tills han vaknade (09:20) och nu sover han igen (10:20).
Hoppas verkligen inte detta rubbar hela hans dygnsrytm när den varit så bra fram tills nu.

Igår kom päronen och hälsade på oss efter två veckor i Thailand. De hade med sig mycket fint till oss. En massa pikétröjor till barnen och till oss, en sidenmorgonrock till mig, en liten väska, massor med underkläder (ett par trosor kostade ca 4 kronor där), sjalar och lite fler t-shirts.
Bruna som pepparkakor var de och de berättade om hur fint där är i landet långt bort. Jag vill också komma dit någon gång, men INTE nu med tre små barn... En 12-timmars flygresa med mina kids skulle inte likna något annat än en mardröm. :-)

Idag skiner solen från en blå himmel, man borde ta sig i kragen och gå ut. Ska köra en sväng till apoteket och fylla på förråden med Alvedon, halstabletter och nässpray. Alla under 18 i vårt hushålle börjar bli förkylda igen...

//Jenny

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill också till Thailand!! Fast jag tycker det är värt en 12 timmars mardrömsresa, så jag skulle kunna åka NUUUUUU!!! :)