torsdag 6 november 2008

Tre generationer.


Hittade denna underbara bild från början av 1980 i morfars gömmor när vi tömde hans lägenhet. Visst är den fin??? Det är jag (den lilla knubbiga i röd plysch-dress), min mamma och min mormor.
Kände direkt att jag ville ha denna bilden hemma, den gör att jag känner mig varm inombords. :-) Kan ju inte hänga den i vardagsrummet direkt, men den pryder sin plats uppe på det gamla drängaskåpet i hallen.
Nu har vår soffa äntligen blivit klar och finns hos möbelaffären. Ikväll hoppas jag att A hinner köra och hämta den. Vill ju ha den NU. A klagar dessutom över att han inte själv får plats i de två sofforna vi har för alla kuddar jag köpte häromveckan... Så vi behöver en soffa (= kuddförvaring) till, pronto!

Idag är de stora barnen på dagis och jag och Sixten myser inomhus. Ute är det full storm och jag vägrar faktiskt gå ut idag. Sixten har precis badat och nu sover han förmiddagsluren i sin säng.
Vad tycks om bebis-locken...?


Ville och Sixten, lika som bär?


Mamma och Sixten:


Nä, nu ska jag testköra min nya kompis här hemma: En NILFISK Power Anti Allergy.

Vår gamla dammsugare är SÅ dålig så vi investerade i en ny. Hoppas denna funkar bättre!

//Jenny

Inga kommentarer: