lördag 15 november 2008

Regnig lördag.

Örk, vilket väder! Idag stannar vi inne. A körde precis till sjukan med de stora killarna. Vilmer vaknade inatt och hade ont i sitt ena öra. Han fick alvedon och sov hela natten, men i morse gjorde det ont igen. Förmodligen öroninflammation och en penicillinkur.

Jag hittade denna sidan för ungefär ett år sedan: www.lockig.se och då var jag sugen på att testa. Men eftersom det känns SÅ ofräsht att gå till jobbet med fettigt hår så började jag inte ens med kuren. Men NU! Blev påmind om detta hos Sannamamman och tänkte att NU ska jag testa! Det går alltså ut på att man ska sluta tvätta sitt hår med shampo, man ska använda balsam istället. Då ska håret må mycket bättre och de naturliga lockarna ska komma fram. Eftersom jag redan är lite vågig i håret hoppas jag på stora, fina korkskruvar nu. :-)
Tre dagar har gått sedan jag tvättade håret med shampo senast (ett godkänt shampo, det får inte innehålla vad som helst) och idag tvättade jag det med ett balsam. Kan inte påstå att det känns jättebra, det är inte lika mycket "fluff" i håret idag... Men det kan ta ett par veckor innan hårbotten ställt om sig till att inte producera så mycket fett. Kan ju här tillägga att man luktar INTE illa eftersom balsam faktiskt har en renande effekt precis som shampo, men det torkar inte ut på samma sätt. Ska försöka härda ut, även om det ser ut som om jag doppat huvudet i en Milda-paket...

/Jenny

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig du är! Jag har försökt låta bli att tvätta håret varaje dag, men det GÅR inte, det blir skitäckligt :( Inte för att jaghar några lockar, men jag tänkte det kunde vara bra o låta bli o tvätta i alal fall!!

Anonym sa...

yes, en till schampoofri! :-)
kämpa på, kämpa på!
själv är jag faktiskt överraskad över att mitt hår inte känns mer bregott än det gör...och efter jag börjat med gelé och lite hårtork på lägsta värmen tycker jag det blivit fluffigare också.
Lova fortsätt rapportera hur det går, det är spännande detta! :)

Ann-Sofie sa...

Den metoden har jag aldrig hört talas om, spännande att se om det funkar!