torsdag 13 november 2008

En tur på stan.

Idag har jag och Sixten varit en sväng på stan i hopp om att finna en lämplig födelsedagspresent till svägerskan. Hittade inget. Hon är SVÅR att handla present till! Vi har inte alls samma smak och köper jag något JAG gillar så används det inte. Har hänt - därför vet jag! Så jag försökte köpa något som jag INTE gillar alls idag, men det är en konstig taktik som jag inte klarar av. Därför tror jag att jag överlämnar uppgiften till min sambo. Han är ju ändå hennes BROR, kanske han klarar av det bättre.
Tog en sväng inom den här butiken: www.frokensiv.se. Åh, så FIN! En sån butik skulle ju JAG vilja ha... Drömma kan man ju få göra, det kostar inget. :-)
Mina BARN däremot, är enklare att shoppa till... Brukar aldrig handla på KappAhl, men idag hittade jag en hel del kul där. Dessutom till halva rea-priset. Inte fy skam. 4 tröjor och ett par fodrade byxor till de stora barnen och ett par sparkbyxor och en luvtröja till lilleman kostade tillsammans 320:-. Inte prutbart! :-)
Fynd till Sixten (luvtröja 29:-, sparkbyxor 39:-):


Idag kom en sån här i posten:

Ja, har jag nu köpt en Bugaboo så MÅSTE man ju ha en åkpåse som är ämnad för vagnen! :-) En orange, blev det! Superfin! Sitter som en smäck i vagnen och är lagom tjock för Skåne-vintern. *nöjd*
Kul att ha två åkpåsar att alternera lite med.

Igår hade vi en hektisk dag. På förmiddagen kom en kompis till Gustav och lekte. Svägerskan kom också med sina bägge barn och drack lite kaffe ute i solen. Vi var ute från 11-tiden tills klockan blev 15, det var riktigt varmt för att vara november.

Gustav med kompis:


Lill-kusin Malte (9 månader):


Vilmer i sandlådan:


Trött Sixten i vagnen:


Jag lagade middagen som vi skulle ha på kvällen redan på förmiddagen för ett par timmar på eftermiddagen (innan våra gäster kom) stack vi bort till grannen och fikade. Vi blev bjudna på supergod fruktsallad med vaniljkräm och GLÖGG!!! Wow! Det var premiär för i år och nu bestämde jag nyss att vi ska ha glögg ikväll me. SÅ gott och juligt! :-)
När vi kom hem igen fixade jag klart middagen och min bror kom och käkade med oss. Hans tjej var tvungen att jobba lite längre så henne fick vi inte träffa igår. Brorsan busade med barnen tills de stupade i säng och vi slängde oss i varsin soffa och kollade på "Bonde söker fru". Det är inte bra, men jag MÅSTE se det varje vecka.

Idag blir det önskemiddag (A har önskat): blodkorv... Inte min favorit, men det ska väl funka. Nyttigt är det, säger de som vet.

//Jenny

Inga kommentarer: